به گزارش خبرآنلاین لرستان،گودرز امیری در همایش گرامیداشت روز اصناف اظهار کرد: اصناف در حوزه کسب و کار یکی از ارکان اصلی توسعه و ارتباطات با همه اقشار جامعه هستند.

گودرز امیری افزود: به واسطه همین ظرفیت های کسب و کار و ارتباطی هم اصناف می توانند عامل توسعه یا قفل توسعه باشند.
وی ادامه داد: نظام سنتی استادشاگردی در گذشته یک نظام موفق بوده که امروز باید بتوانیم با به روزآوری و تقویت هویت این نوع کسب و کار در کنار برندسازی هایی که در تکنولوژی هم صورت گرفته این نظام را احیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه از نظر قانونی نیز ظرفیت هایی برای احیا نظام استادشاگردی داریم،گفت: اعطای مشوق های بیمه ای ، اجرای طرح کارورزی، اجرای دوره های مهارت آموزی و ...از جمله این فرصتها هستند که اصناف می توانند با ورود به آن به ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار ، کمک کنند.

امیری اضافه کرد: 38 هزار واحد تولیدی ،صنعتی و کارگاهی بالای 5 نفر در استان فعالیت می کند که اگر هر کدام از آنها یک نفر را استخدام کنند زمینه برای ایجاد شغل یا مهارت آموزی 38 هزار نفر فراهم می شود.

وی ادامه داد: لازم است که اصناف در زمینه هایی مانند طرح های اشتغال فراگیر از طریق سامانه کارا ورود کنند زیرا از 460 میلبارد تومان سهمیه استان در این زمینه فقط 75 میلیارد تومان جذب شده و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا و اخذ مجوز از دستگاه متولی به بانک معرفی شوند و وام با شرایط بازپرداخت 2 تا 6 درصد دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: در زمینه مشاغل خانگی نیز 40 میلیارد تومان و در بحث اشتغال روستایی نیز حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات می تواند توسط استان جذب شود و اصناف هم از این زمینه می توانند برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

امیری اضافه کرد: در زمینه تسهیلات مناطق محروم هم حدود 40 میلیارد تومان توسط استان قابل جذب است و البته شرایط ضمانت ها نیز تسهیل شده است.

وی ادامه داد: 96 واحد تولیدی و صنعتی استان نیز در تملک بانکهاست که بانکها هم حاضرند با قیمت کارشناسی و شرایط مناسب در زمینه آورده، آنها را واگذار کنند و اصناف می توانند ور این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 957516
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.