به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز سه شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان در محل استانداری افزود: می توان با شناسایی محصولات کیفی و بازارهای هدف جدید، صادرات استان را توسعه داد.
وی با انتقاد از سهم صفر درصدی صادرات در حوزه خدمات استان اظهار داشت: اتاق های بازرگانی وظیفه دارند نسبت به شناسایی محصولات و خدمات صادراتی، بازارهای هدف و ایجاد تعامل اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد باید تا یک ماه آینده محصولات قابل صادرات و بازارهای آن را شناسایی و اعلام کند.
معاون استاندار لرستان ادامه داد: استاندارسازی شرایط نگهداری محصولات نیز برای استان ضروری است چراکه با ایجاد این شرایط و نگهداری بلند مدت محصولات می توان محصولات استان را در زمان های مختلف به کشورهای دیگر نیز صادر کرد.
امیری همچنین تاکید کرد: باید لیستی از مواد اولیه، قطعات و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی استان تهیه شود تا در صورت بروز بحران و قبل از تعطیل شدن کارخانه ها، برای جایگزینی این واردات اقدام شود.
وی گفت: همچنین شرکت نمایشگاههای بین المللی لرستان باید برنامه جامعی برای برپایی نمایشگاههای ملی با محوریت حبوبات و سنگ استان ارائه کند.
معاون استاندار لرستان خواستار اجرای مصوبه کشوری ایجاد هاب لجستیکی (محل مناسبی برای حمل و نقل بار و توسعه صاردات) در استان شد و گفت: برای این مهم باید مکان های مناسبی که به راههای اصلی و خطوط ریلی نزدیک باشند شناسایی و معرفی شود.
امیری همچنین گفت: جلسات کارگروه توسعه صاردات غیرنفتی کم تشکیل می شود که به دلیل گستردگی مباحث و خستگی اعضا، باید جلسه را بدون حصول نتایج لازم به اتمام رساند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.