به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز سه شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال لرستان که در محل استانداری برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در تسهیلات ارزان قیمت اشتغال در بخش اشتغال روستایی سعی شده که تا پایان تیرماه این تسهیلات جذب شود که باید برای تسریع در روند اجرای کار هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: این امیدواری وجود دارد که بتوان میزان رقم تسهیلات جذب شده را افزایش داد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه روند جذب این تسهیلات ممکن است در بانک ها بنا به دلایلی با کندی صورت گیرد ، گفت: در عین حال در برخی بانک همچون پست بانک رقم جذب آنها صد در صد بوده و برخی نیز 50 درصد و بانک کشاورزی نیز حدود 30 درصد از اعتبارات را جذب کرده است.
خادمی اظهار داشت: جذب این تسهیلات حتما باید بصورت بهینه صورت گیرد تا بدست افرادی برسد که واقعا دنبال تسهیلات و ایجاد اشتغال هستند.
وی گفت: اعتبارات دیگری نیز در بخش مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شده است که باید بتوان آنها را نیز بموقع جذب کرد.
استاندار لرستان تاکید کرد: تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی با نرخ سود 6 درصد فرصت مناسبی است که بخصوص در روستاها مشاغل خرد تعریف شوند و از این تسهیلات در اشتغال بهره گرفته شود.
وی یادآور شد: به منظور افزایش سرعت جذب این تسهیلات باید بصورت فوری جلسه ای با حضور فرمانداران، روسای بانک های کشاورزی در شهرستان ها، روسای صندوق کارآفرینی و رئیس شعبه بانک های کشاورزی برگزار شود تا مشکلات احتمالی شناسایی و بررسی شود.
خادمی با تاکید بر تشکیل کمیته نظارت در این خصوص گفت: این کمیته با دعوت از سرمایه گذار و سایر عوامل دخیل در دریافت تسهیلات ضمن معرفی آنهایی که قصور می کنند حلقه هایی که در تسریع کار مشکل ایجاد می کنند را شناسایی می کند.
استاندار لرستان اظهار داشت: نکته مهمی که در جذب تسهیلات اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد این است که تمام مدیران باید به باور و احساس انجام کار بصورت جهادی و اینکه هر کدام به یک نسبت در برابر اشتغال استان مسئولیت دارند برسند.
وی افزود: تنها در این صورت می توان به روند جذب مطلوب تسهیلات و ایجاد اشتغال در استان امیدوار بود در غیر اینصورت برگزاری این جلسات هر چند مهم هستند اما با این جلسات نمی توان اعتبار جذب کرد.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.