به گزارش خبرآنلاین لرستان،مدیرکل کمیته امداد استان لرستان از نحوه خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی حوزه اشتغال و خودکفایی گزارشی ارائه داد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت: در سال جاری پنج هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی در سرفصل‌های مقدماتی، مهارت‌آموزی و پایدارسازی این نهاد شرکت می‌کنند.
وی بابیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار آموزش صحیح و استاندارد به متقاضیان اشتغال است افزود: دوره‌های آموزشی بر اساس علاقه‌مندی و نیازسنجی بازار کار بر مبنای سکونت جغرافیایی با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برگزار می‌شود.
وی به بهره‌مندی از اساتید متخصص و آموزشگاه‌های معتبر در زمینه آموزشی اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت بدون دریافت هزینه و رایگان صورت می‌گیرد.
محمدی فارسانی به برگزاری دوره‌های آموزشی نوین با رویکرد و قابلیت‌های بومی استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار دوره آموزشی راهنمای گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌منظور افزایش مهارت‌های حرفه‌ای برای مددجویان مستعد ساکن در مناطق شهری و روستایی ویژه گردشگری سه شنبه این هفته در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، آشنایی با فنون راهنمای تور، بهداشت سفر، کمک‌های اولیه و سایر موارد مرتبط را فرامی‌گیرند افزود: مدت این دوره آموزشی ۷۸ ساعت است که در پایان این دوره به فراگیران مدرک معتبر اعطا می‌گردد.
وی همچنین خاطرنشان کرد در سه‌ماهه سال جاری ۷۱۵ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان از آموزش‌های فنی و حرفه این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 954962
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.