به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت خرم آباد در آیین اظهار داشت:بزرگداشت شهدا، تکریم راه شهدا است و شهید بهشتی یکی از معماران انقلاب اسلامی به شمار می آید.
حجت الاسلام قاسم متقی نیا ادامه داد: شهید بهشتی مقدمات حرکت پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) را ایفا کرد ، وی مظلوم زیست، مظلوم شهید شد و خار بر چشم دشمنان اسلام بود و برای اعتلای اسلام موثر بود.
وی شهید بهشتی را مظهر ابتکار دانست و گفت: این شهید بسیار معتقد بود و جانش را در راه اعتقادش تقدیم کرد و مسئولان جمهوری اسلامی باید از صفات وی الگوبرداری کنند.
وی بیان کرد: بین مفهوم خودسازی که شهید بهشتی عنوان می کند و مفهوم خودسازی که مسئولین در نظر دارند، نباید فاصله باشد.
امام جمعه موقت خرم آباد نظم، تواضع و حق پذیری را از صفات اخلاقی شهید بهشتی برشمرد و گفت: روحانیت در تقدیم شهدا همواره در راه انقلاب پیشتاز بودند.
حجت الاسلام متقی نیا با گرامیداشت یاد شهیدان صادقی و رحیمی دو شهید حادثه هفتم تیر آنان را چراغ راه سعادت در لرستان دانست.
وی با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه باید مرجع عدالت بوده و برای احقاق حقوق فردی و عمومی تلاش کند و اگر به خوبی عمل کنند مردم از حاکمیت خرسند خواهند بود.
حجت الاسلام متقی نیا مبارزه قاطع و صریح با مفسدان را از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: دست داشتن و چشم داشتن به فساد اقتصادی باعث کندی حرکت در مسیر انقلاب می شود.
در روز هفتم تیر 1360 آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از 70 نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.
شهید حجت الاسلام محمدحسین صادقی و شهید حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی از شهدای لرستانی هفتم تیر هستند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.