به گزارش ایرنا، مبلمان نامناسب شهری، طراحی قدیمی و یکنواخت میادین و پارک ها، نبود خدمات رفاهی، نامناسب بودن آسفالت خیابان ها و معابر و پرداخت نشدن حقوق کارکنان و کارگران شهرداری بروجرد این روزها شهروندان بروجردی را آزار می دهد.
بروجرد از نظر مبلمان شهری با سال های گذشته تفاوت چندانی نکرده و در برخی از نقاط علاوه بر پیشرفت نکردن امروزه دچار روزمرگی و از بین رفتن زیرساخت ها شده است.
عدم بهره برداری از طرح های عمرانی بعد از گذشت چند سال از آغاز فعالیت عملیات اجرایی آنها موجب شده تا اعتماد مردم نسبت به شهرداری ومجموعه شورای شهر کمرنگ بشود.

*** شهرداری بروجرد در درآمد زایی ناموفق بوده است
رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد گفت: شهرداری بروجرد در درآمدزایی ناموفق بوده و تاکنون طرح و برنامه ای ارائه نداده است.
فریبرز محسنی افزود: متاسفانه میزان درآمدهای شهرداری بروجرد در وضعیت نامناسبی قرار دارد و بودجه سال جاری نیز یک هزار و 630 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: بودجه سال گذشته شهرداری بروجرد یک هزارو 320میلیارد ریال بود که 40 درصد آن جذب شده است.
رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد بیان کرد: مجموع درآمد شهرداری بروجرد درسه ماهه نخست امسال 60 میلیارد ریال بوده درحالی که برای تحقق بودجه سال جاری ماهانه به طورمیانگین باید 140میلیارد ریال درآمد زایی وجود داشته باشد.
محسنی اضافه کرد: مهمترین وظیفه شورای شهر نظارت بر برنامه سالانه شهرداری در قالب دفترچه عوارض و بودجه است.
وی ادامه داد: با گذشت چند ماه از فعالیت شهردار جدید بروجرد هنوزهیچ طرح و برنامه ای به شورا ارائه نشده و انتظار می رود که شهردار انضباط مالی را رعایت کند.
عضو شورای شهر بروجرد با اشاره به کمک دولت برای آسفالت خیابان های بروجرد گفت: 9 میلیارد ریال از سوی دولت به شهرداری بروجرد برای آسفالت خیابان‌ها ومعابر شهری پرداخت شده است.
محسنی افزود: وضعیت ورودی های شهرکه به نوعی آبروی بروجرد محسوب می شود بسیار نامناسب است و در شان مردم فرهیخته شهر نیست.
وی اضافه کرد : تلی سیژ تپه چغا که پایه های آن در دهه 80 ساخته شده در حال فرسایش است و اقدامی برای استفاده از این ظرفیت بالای گردشگری صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد با بیان اینکه شهرداری نباید دچار روزمرگی شود، اظهارداشت: خلاقیت در مدیریت شهرداری حلقه مفقوده‌ای است که تاکنون تحقق نیافت.

*** کسب منبع درآمد پایدار برای شهرداری بروجرد ضروری است
عضو دیگر شورای شهر بروجرد گفت: کسب منابع درآمد پایدار برای شهرداری ضروری است تا بتوان از این راه درآمدزایی ایجاد و مشکلات مالی را کاهش داد.
اشرف چگنی افزود: نیروی مازاد در شهرداری بروجرد مشکلی است که سبب شده شهرداری هر ماه 2 برابر ظرفیت حقوق پرداخت کند.
وی تاکید کرد: نیروی مورد نیاز شهرداری بروجرد 800 تا 900 نفر است اما در حال حاضر 1700 نیرو در این دستگاه مشغول به فعالیت هستند.
عضو شورای شهر بروجرد اظهارداشت: تنها راه حال برون رفت از این مشکلات شهرداری ایجاد درآمد زایی است البته نبود زیر ساخت های لازم سبب شده تا سرمایه گذاران چندان رغبتی برای ورود به این شهر را نداشته باشند.

*** پرداخت معوقات کارکنان اولویت اول شورای شهر وشهرداری است
نایب رئیس شورای شهر بروجرد گفت: پرداخت حقوق معوقه کارگران و پرسنل شهرداری اولویت اول شورای شهر و ازجمله تعهدات اعضای منتخب شورای پنجم است.‏
رضا بهنود فر بیان کرد: شهرداری باید طرح های درآمدزایی را پیشنهاد تا شورا آن را تصویب کند زیرا وظیفه ذاتی شهرداری پیشنهاد طرح ها است. ‏
وی شیوه اداره شهرداری بروجرد را سنتی دانست و افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر رویکرد در نحوه مدیریت شهرداری بروجرد ضروری است.
عضو شورای شهر بروجرد اظهارداشت: 32 قطعه از زمین های کوی پزشکان، سهم شهرداری درفاز 2 میدان قیام که شامل تالار، رستوران و شهربازی است و همچنین پاساژ فرزانگان و سهم 22 درصدی ‏شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و تامین پاداش بازنشستگان و پرسنل به فروش می رسند.

*** مشکلات شهرداری بروجرد ریشه در گذشته دارد
شهرداربروجرد گفت: مشکلات و چالش های شهرداری بروجرد ریشه در گذشته دارد و برطرف نمودن آنها نیازمند همکاری جدی شورای شهر با شهرداری است.
امیرجاوید پورافزود: مهمترین موضوع در شهرداری بروجرد تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است که این تاخیر چند ماهه که مربوط به گذشته بود منجر شده تا زندگی این افراد را تحت الشعاع قرار دهد.
وی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون در زمینه به روز شدن حقوق کارگران اقدامات جدی صورت گرفته و به طور متوسط در هرماه یک ماه و نیم حقوق، عیدی و پاداش پرداخت شده است.
شهردار بروجرد اظهارداشت: حق بیمه کارکنان شهرداری درگذشته پرداخت نمی شد و تامین اجتماعی نیزازتمدید دفترچه های درمانی کارکنان خودداری می کرد اما در چند ماه اخیراین مهم به روز پرداخت شده است.
جاوید پور اضافه کرد: ثبت نام 800 تن از کارکنان برای دریافت بن کارت پنج میلیون ریالی به جای حقوق وهمچنین پرداخت بن کارت یک میلیون و پانصد هزار ریالی ویژه ماه رمضان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تسریع در حمایت و پرداخت معوقات پرسنل بوده است.
وی ادامه داد: با همکاری بانک شهرمقرر شد که 200میلیارد ریال تسهیلات برای حقوق کارکنان پرداخت شود که در شورای شهر تصویب نشد.
شهردار بروجرد گفت: طرح ناحیه محوری بروجرد که به موجب آن این شهر به 6ناحیه شهرداری تقسیم و قانونی است و نقش مهمی در کسب درآمد دارد به شورای شهر ارسال شده اما متاسفانه مصوب نشده است.
جاوید پور افزود: طرح کسب درآمد و ایجاد مراکز خدماتی در بوستان ها، طرح نورپردازی و برج نور به شورا ارائه شد که مصوبه شورا را نگرفت.
وی تاکید کرد: اقدامات شورا و شهرداری باید در راستای حفظ منافع مردم و شهر باشد و از حاشیه سازی جلوگیری شود.
شهرداربروجرد اظهارداشت: وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر شهری در شان مردم نسیت و با نشست های مختلف دراستان و تهران تلاش شد تا 9 میلیارد ریال اعتباربرای این مهم اخذ و هم اکنون کار آسفالت در نقاط ضروری آغاز شده است.
جاوید پور با انتقاد از نحوه برخورد برخی اعضای شورای شهر در مورد اخذ اعتبار آسفالت و یا دیگر اقدامات بیان کرد: اخذ اعتبار دولتی نیازمند پیگیری های مستمر و مداوم است که تلاش می شود در این دوره به خوبی صورت گیرد.
وی با انتقاد از وضعیت نور پردازی ها و نبود جاذبه های لازم در زیباسازی شهر بروجرد ادامه داد: نور پردازی و زیباسازی معابر و میادین شهر بروجرد مغفول مانده که انتظار می رود با جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.
شهردار بروجرد گفت: جابه جایی برخی از افراد در جایگاه ها و معاونت های شهرداری امروزه بسیارمورد انتقاد قرار گرفته که این مهم پس از سالیان طولانی انجام شده است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.