به گزارش خبرآنلاین لرستان، به مناسبت روز المپیک و محیط زیست با شعار "با قهرمانان المپیک به سوی توسعه پایدار" با حضور مدیرکل محیط زیست لرستان، اعضای هیأت مدیره و ریاست هیأت دومیدانی استان لرستان، انجمن ورزشکاران حامی محیط زیست و تعداد زیادی از ورزشکاران این رشته مراسمی در سالن مرکز تخصصی استعدادیابی خرم آباد برگزار گردید.

در این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با ابراز خرسندی از همفکری و تعامل سازنده بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست در انتخاب این روز به عنوان روز المپیک و محیط زیست، هدف از این انتخاب را استفاده از ظرفیت و پتانسیل عظیم ورزشکاران خصوصا قهرمانان المپیک در تبیین فرهنگ زیست محیطی برشمرد و عنوان نمود: ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی می توانند به عنوان سفیران محیط زیست در بالا بردن فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه کمک شایانی نمایند.

فتحی بیرانوند گفت: استفاده از الگوهای مناسب و محبوب در فرهنگ سازی و تغییر رویکرد مردم نسبت به محیط زیست همواره مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست بوده و ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی می توانند به عنوان الگوهای مناسب و شاخص در تغییر رویکرد جامعه نسبت به حفظ محیط زیست نقش اساسی ایجاد نمایند.

ایشان افزودند: با توجه به اینکه ورزش دومیدانی از اصلی ترین ورزش های المپیکی در سطح جهان محسوب می شود و ارتباط بین المپیک و دومیدانی ارتباطی تاریخی است لذا تصمیم گرفته شده از ظرفیت هیأت دومیدانی استان در انجام برنامه های روز المپیک و محیط زیست استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار امیدواری نمود برگزاری این گونه مراسم ها موجبات حضور فعالتر ورزشکاران را در فرهنگ سازی زیست محیطی و حفاظت و حراست از محیط زیست به عنوان اصلی ترین رکن توسعه پایدار فراهم نماید.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 948444
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.