به گزارش ایرنا رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: استان لرستان تاکنون در اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی در کشور پیشتاز بوده است و مردم در این استان بیشترین استقبال از مشاغل خانگی را داشته اند.
مهنار امامدادی افزود: این طرح بصورت پایلوت در هشت استان کشور در حال اجراست و پیاده سازی آن برعهده جهاد دانشگاهی می باشد.
وی گفت: توجه به اشخاص حقیقی و حقوقی در الگوی جدید مشاغل خانگی اهمیت دارد و جهاد دانشگاهی در مناطق مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند را شناسایی و مشارکت آنها را در اجرای این الگو جلب می کند.
وی با تاکید بر لزوم بررسی توانمندی اشخاص متقاضی مشاغل خانگی افزود: توانمند سازی متقاضیان باید متناسب با ظرفیت، قابلیت و توانایی های متقاضیان انجام شود که می تواند به ارتقای کمی و کیفی تولیدات منجر شود.
رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: درالگوی نوین مشاغل خانگی حلقه مفقوده بین تولید کننده و بازار فروش حل شده است.
وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت مناطق، شناسایی افراد حقیقی و حقوقی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار انجام می شود.
الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی روز پنجشنبه با حضور مسئولانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان رونمایی شد.
سامانه الگوی مشاغل خانگی به نشانی www.inhb.ir برای متقاضیان قابل دسترسی است.

** 69 تعاونی مشاغل خانگی در لرستان به بانک معرفی شد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی سال های 96 و 97 به مظنور بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها در توسعه مشاغل خانگی تعداد 69 تعاونی به بانک ها معرفی شدند.
علی آشتاب در رونمایی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی افزود: یکی از نقاط قوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توجه به آموزش و بازاریابی و فروش محصولات و توانمند سازی متقاضیان است که با الگوی نوین خلع های آموزشی مرتفع و شناسایی ظرفیت ها لحاظ شده است.
علی نادر دهقان رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان نیز در این جلسه گفت: سهمیه استان لرستان در مشاغل خانگی 2 هزار و 700 نفر است.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.