به گزارش ایرنا، جعفر بدری روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه لرستان افزود: استاندار قبلی استان در نامه ای به وزارت کشور اعلام کرده ساختمان قدیم را به ارزش 300 میلیارد ریال به فروش می رساند و ساختمان جدید را با همین قیمت احداث می کند.
وی اظهار داشت: در این میان قراردادهای متنوعی تنظیم شده که هر مرحله از کار احداث به یک پیمانکار واگذار شده و با وجود اتمام اعتبار 300 میلیارد ریالی، طرح هنوز تکمیل نشده است.
وی با اشاره به توقف اجرای طرح گفت: بر اساس برآورد انجام شده توسط استانداری گفته می شود 200 تا 250 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این ساختمان نیاز است.
وی با بیان اینکه نمی خواهیم فردی را متهم کنیم ادامه داد: در حال حاضر بازسی کل استان قراردادهای چندین نفره در دست بررسی دارد و پس از اتمام بازرسی ها، باید مجموعه استانداری توضیح دهد چرا قراردادها به این شکل تنظیم شده است.

***فشار مقام های اجرایی عامل برخی تخلفات شهرداری و شورای شهر
رییس کل دادگستری لرستان همچنین در خصوص طرح برج های دوقلو خرم آباد گفت: سال 93 طی قراردادی 17 هزار متر مربع زمین در بهترین نقطه خرم آباد در اختیار یک شرکت قرار گرفته که قرار شده پس از اجرای طرح، 25 درصد به مالکیت شهرداری و 75 درصد به مالکیت شرکت واگذار شود.
بدری با بیان اینکه مدت زمان اجرای طرح 36 ماه بوده افزود: با گذشت یکسال از این تعهد، طرح 20 درصد پیشرفت داشته و متوقف شده است و این در حالیست که اعضای جدید شورای اسلامی شهر خرم آباد اعتقاد دارند قرارداد برج های دوقلو عادلانه نیست.
وی با طرح این پرسش که چرا براساس اعمال فشار مقام های استانی برخی اقدامات انجام می شود؟ اظهار داشت: بدون شک از سرمایه گذاری که بهترین نقطه شهر را تصاحب کند، و پس از اخذ امتیازهای بسیار ، کاری انجام ندهد حمایت نمی شود.
وی تصریح کرد: در بروجرد و چندین طرح در خرم آباد متوجه شدیم به شهردار یا شورای اسلامی شهر به واسطه فشار مقام های اجرایی اقدامی خلاف مصلحت شهر داشته اند که جلویب این اقدامات گرفته شد.

***زمین 720 میلیارد ریالی به شهرداری خرم آباد پس داده شد
رییس کل دادگستری لرستان افزود: نگرانی هایی در خصوص واگذاری و تغییر کاربری اراضی وجود دارد که دستگاههای دولتی به واسطه فشار یا سوء جریان، قراردادهایی بدون رعایت حقوق دولت تنظیم می کنند، تعهدات طرف مقابل را ساده گرفته و موجب زیان دولت می شوند.
بدری گفت: در میدان دانشجوی خرم آباد 24 هزار متر مربع، توسط شهردار وقت به منظور احداث سه برج مسکونی به شرکتی فروخته و سند رسمی زمین نیز قبل از انجام تعهدات شرکت، بنام آن منتقل شده بود.
وی تصریح کرد: پس از تغییر شهردار و مراجعه شهرداری به سازمان بازرسی، معامله فسخ و زمین با ازش 720 میلیارد ریال به مالکیت شهرداری برگشت.
وی گفت: همچنین برخی افراد با اسناد واهی مالکیت میدان کیو و اطراف قلعه را داشتند و از راه غیرقانونی نیز سند گرفته بودند.
بدری اعتماد مردم را سرمایه نظام دانست و افزود: چنانچه مردم احساس کنند افراد مسئول، منافع شخصی خود را به نظام ترجیح می دهند اعتمادشان سلب می شود.

**145 هزار پرونده در لرستان مختومه شد
رییس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از این گفت و گو، اضافه کرد: سال گذشته 145 هزار پرونده در دادگستری استان مختومه شده که از این تعداد 16 هزار مورد اعتراض داشته و به دادگاه تجدید نظر ارسال و 20 درصد آن نقض شده است.
بدری با بیان اینکه 76 هزار پرونده در شورای های حل اختلاف استان مختومه شده، اظهار داشت: تنها 2درصد پرونده های استان مربوط به جرائم مالی و مابقی در خصوص سرقت، نزاع دسته جمعی و جرائم خشن است.
وی تصریح کرد: میزان سرقت در استان سال گذشته نسبت به سال 95، حدود هفت درصد افزایش یافته که نشان می دهد وضعیت بد اقتصادی موجب افزایش این جرایم شده است.
بدری ادامه داد: همچنین سه ماهه امسال یک تن و 660 کیلوگرم و سال گذشته چهار تن و 46 کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان کشف و ضبط شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.