به گزارش ایرنا، شاهدخت فتحی بیرانوند روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:بیماران خاص در پنج گروه دیالیزی، ام اس، پیوندی، تالاسمی و هموفیلی دسته بندی می شوند که ارائه برخی خدمات به آنان رایگان و برخی نیز با پوشش 95 درصدی هزینه ها است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و 100 نفر معادل 60 درصد جمعیت استان تحت حمایت صندوق های بیمه ایرانیان، روستاییان و عشایر، همگانی، کارکنان دولت و سایر اقشار هستند که سال گذشته در مجموع سه هزار و 200 میلیارد ریال برای این تعداد هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه در طرح بیمه رایگان 250 هزار نفر در لرستان تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: از مجموع یک میلیون و 100 هزار بیمه شده سلامت، 80 تا 83 درصد هیچکونه حق بیمه ای پرداخت نمی کنند.
فتحی بیرانوند اضافه کرد: 634 مرکز طرف قرارداد و 113 مرکز بهداشتی درمانی با بیمه خدمات درمانی همکاری دارند و خدمات قابل واگذاری از جمله صدور و تمدید دفترچه درمان توسط 30 دفتر پیشخوان انجام می شود.

***بدهی خدمات بستری و سرپایی به علوم پزشکی یکهزار و 300 میلیارد ریال است
وی افزود: 110 میلیارد ریال مطالبات دارویی دانشگاه علوم پزشکی تا مهرماه سال گذشته پرداخت شده و 90 میلیارد ریال نیز باقی مانده است.
فتحی بیرانوند گفت: علاوه بر پرداخت 400 میلیارد ریال مطالبات بخش خدمات بستری و سرپایی، یکهزار و 300 میلیارد ریال دیگر به این دانشگاه پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: قرار است مابقی مطالبات بخش دولتی از طریق انتشار اوراق خزانه پرداخت شود.

***ارتقای سواد بیمه ای مردم ضروری است
مدیرکل بیمه سلامت لرستان همچنین با تاکید بر رویکرد اجتماعی خدمات گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، هزینه درمان باید مدیریت و منطقی سازی شود.
فتحی بیرانوند افزود: باید سواد بیمه ای مردم ارتقا یابد چرا که بی اطلاعی از قوانین بیمه ای و وضعیت اعتباری، موجب مراجعه های غیرضروری برخی بیمه شدگان به مراکز درمانی شده است.
وی تصریح کرد: استفاده بی رویه دارو، ذخیره دارو در منزل و گذشت تاریخ انقضا و صف های طولانی مراجعه غیر ضروری به پزشک بار مالی بسیاری به سازمان های بیمه گذار تحمیل می کند.
وی گفت: هر بار مراجعه غیرضروری موجب تحمیل هزینه جدید می شود که در نهایت سازمان بیمه نمی تواند مطالبات خود را به موقع پرداخت کند که این امر ممکن است در انگیزه کاری ارائه دهندگان خدمت تاثیر منفی داشته باشد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.