به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان به توضیح چگونگی روند اجرای این طرح در روستاهای پایلوت استان پرداخت و شرح مختصری از فعالیتهای انجام گرفته توسط این اداره کل را از ابتدای نحوه انتخاب روستاهای پایلوت، سرشماریهای صورت گرفته، چگونگی شناسایی مشاغل، آموزش مهارت و تععین رشته های شغلی روستاییان را ارائه داد.

وی اظهار داشت: این مشاغل در دو دسته مشاغل ایجادی و توسعه ای قرار دارند که مشاغل تعیین شده در مطالعات طرح تکاپو مورد تأیید قرار گرفته اند، بصورت تقاضا محور تعیین شده اند و در جلسات نیازسنجی آموزشهای روستایی شهرستانها که با محوریت فرمانداران و حضور کارشناسان دستگاههای ذی ربط تشکیل شده، تایید شده اند.

وی افزود: تعداد ۲۶۶۴ نفر از روستاییان در این طرح ثبت نام نموده اند که تعدادی از آنها بدلیل عدم سکونت در آن روستا و یا شرکت نکردن در دوره ها حذف شده اند و میزان تسهیلات مورد نیاز برای اشتغال افراد باقیمانده حدود ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

بازدار مدیرکل جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را درخصوص پیشبرد اجرای این طرح در حوزه کاری خود مطرح کرد و گفت: بهتر است هر یک از روستاهای پایلوت در زمینه دو یا سه صنعت به اشتغال بپردازند تا میزان تولید آنها بالا رفته و خدمات تخصصی تری توسط آنان عرضه شود.

وی افزود: لیستهای ارسالی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای را به شهرستانها ارجاع داده ایم تا بر اساس تقاضای افراد، برای کسانیکه شرایط لازم را دارند مجوز صادر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان پیشنهاد داد: کمیته ای با حضور مسؤولان و کارشناسان دو دستگاه تشکیل شود تا داده های ما با داده های اداره کل جهاد کشاورزی هماهنگ شده و از اتلاف منابع و دوباره کاری جلوگیری بعمل آید.

رحمن قلاوند بیان داشت: سند مهارت استان تهیه و در حال تنظیم است که بخشی از آن به آموزش روستایی اختصاص دارد که می توان این آموزشها را بر اساس نیازهای اعلامی از سوی جهاد کشاورزی ارائه داد.

قلاوند اظهار داشت: این اداره کل آمادگی لازم را جهت انعقاد تفاهم نامه آموزشی با جهاد کشاورزی استان را دارد تا علاوه بر به اشتراک گذاری توان دو مجموعه برای توسعه آموزشهای کشاورزی و روستایی، مدرسین و مربیان دو دستگاه بتوانند از تجربیات یکدیگر بهره برده و در دوره های بازآموزی و هم افزایی شرکت کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 941003
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.