به گزارش ایرنا، غلامرضا لطفعلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آخرین اقلیم بندی شهرهای استان از سال 95 اعلام شده و از آن زمان تغییری در اقلیم بندی و نحوه محاسبه گازبهای مشترکان استان صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: اقلیم بندی مناطق جغرافیایی و فصول گرم و سرد سال با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و پژوهشکده هواشناسی کشور صورت گرفته و بر این اساس شهرهای کشور تقسیم بندی می شوند.
وی گفت : بر این اساس برای محاسبه گازبها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسیم و شهرهای کشور نیز در پنج اقلیم مختلف قرار گرفته اند.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: طبق آخرین تقسیم بندی که در سال 95 با توجه به اعلام نظر پژوهشکده هواشناسی کشور صورت گرفته، شهرهای استان لرستان در چهار اقلیم قرار دارند.
لطفعلیان تصریح کرد: باید نرخ گازبهای مناطق سردسیر استان در تقسیم بندی های جدید بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه باشد تا تعرفه کمتری توسط مشترکان پرداخت شود.
وی اضافه کرد: در فصل گرم که از 16 فروردین تا 15 آبان می باشد، نرخ گاز به ازای هر مترمکعب بصورت پلکانی از 1081 ریال تا 1500 ریال محاسبه می شود و در فصل سرد از 16 آبان تا 15 فروردین ماه، قیمت هر متر مکعب گاز بصورت پلکانی از حداقل 414 ریال شروع و بر اساس دامنه مصرف تا 4830 ریال می رسد.
وی افزود: در فصل گرم حداکثر نرخ دریافتی از مشترکان خانگی به ازای فروش هر متر مکعب گاز 1500 ریال می باشد و در صورتیکه در فصل گرم الگوی مصرف رعایت نگردد مشترک باید گازبهای بیشتری پرداخت نماید.
در حال حاضر٤٩٣ هزار مشترک گاز در استان لرستان از خدمات شرکت گاز استفاده می ‌کنند که تعداد ١١٧ هزار روستایی و ٣٧٦ هزار مشترک شهری می‌ باشند.
٩٩ درصد جمعیت شهری و بیش از ٧٢ درصد جمعیت روستایی استان لرستان با این مشترکات از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.