به گزارش ایرنا نعمت الله دستیاری عصر دوشنبه در نشست با رییس و کارکنان منابع طبیعی شهرستان پلدختر افزود: سال های 94، 95 و 96 به ترتیب 355، 178 و 2 هکتار از جنگل های شهرستان پلدختر دچار آتش سوزی شد.
وی با بیان اینکه مهم ترین عامل آتش سوزی جنگل های شهرستان پلدختر منشا انسانی است اظهار داشت: مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی نیازمند مشارکت تشکل های مردم نهاد است.
فرماندار پلدختر وظیفه آحاد مردم و مسئولان در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی را بسیار مهم، حساس و خطیر دانست و افزود: منابع طبیعی جزو بیت المال هستند و حفاظت و صیانت از آنها وظیفه همگانی است.
وی با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بیت المال گفت: باید برای حفظ این نعمت خدادادی تلاش کرد تا این نعمت ها به نسل های آینده منتقل شوند.
دستیاری افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها ظرفیت بسیار خوبی هستند که می توانند در کنار مردم در بحث صیانت از محیط زیست، مراتع و جنگل ها و اطفای حریق تاثیر گذار باشند اما باید از نظر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آموزش ها و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.
وی از زحمات و تلاش های کارکنان منابع طبیعی شهرستان پلدختر تقدیر کرد و گفت: تمام ادارات با توجه به فصل گرما باید برای مقابله با آتش سوزی مراتع و اراضی ملی با برنامه ریزی دقیق و بسیج عمومی آمادگی کامل داشته باشند.
فرماندار پلدختر افزود: اداره کل منابع طبیعی استان لرستان باید نسبت به تامین امکانات لازم برای اطفای حریق به اداره منابع طبیعی پلدختر توجه کند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.