به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید موسی خادمی  در ادامه دریاچه گهر را به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری استان تعبیر کرد و افزود: باید ضمن حفظ و نگهداری این میراث طبیعی بتوانیم شرایط لازم را برای بهره‌برداری از آن در جهت توسعه و رونق گردشگری مهیا کنیم.

دکتر خادمی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه و طرح برای استفاده گردشگران از این ظرفیت بزرگ طبیعی بیان کرد: اگر به عنوان متولی کار، پلان مشخصی نداشته باشیم گردشگران با سلیقه خود و نگاه غیرکارشناسی با طبیعت رفتار می‌کنند که باعث آسیب رساندن به دریاچه گهر و طبیعت اطراف آن خواهد شد.

استاندار لرستان برای کنترل این منطقه گردشگری بر لزوم مدیریت واحد تاکید کرد و گفت: طرح مطالعاتی ساماندهی جامع با هدف ثبت جهانی این دریاچه تهیه شود، البته در این طرح تمامی جوانب توسعه و بهبود گردشگری مورد توجه باشد.

وی با اشاره به جاده دسترسی بالادستی دریاچه گهر تصریح کرد: در طرح مطالعاتی جامع ساماندهی این دریاچه لزوم ایجاد یا نبود زیرساخت‌هایی از جمله جاده دسترسی بالادستی با تعریف این منطقه به عنوان ژئوپارک مشخص خواهد شد.

استاندار در ادامه با تاکید بر لزوم مطالعه بیشتر در کارگروه‌های تخصصی در مورد جاده دسترسی عشایری بالا دستی دریاچه افزود: دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ایجاد امکانات از جمله برق، خدمات ارتباطی مانند موبایل و اینترنت، آب و... اقدام لازم را داشته باشند.


مقام ارشد استان تصریح کرد: جذب گردشگران نیاز به امکانات بهتری دارد و البته نیرو‌های محلی جهت تعامل با گردشگران باید آموزش ببینند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 939526
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.