مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرحی دوجانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: این سازمان به‌عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در نظر گرفته شده تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به‌صورت هدفمند اجرا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با هدف استاندارد‌سازی‌ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و ایلام به‌صورت پایلوت در حال اجراست.

وی عنوان کرد: از همه متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق استان‌ها و مشاغل موردنیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir  اقدام کنند.

ایشان با بیان اینکه در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی دستگاه‌های مجری طرح و ازجمله جهاد دانشگاهی مکلف به شناسایی و توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، افزود: این دستگاه‌ها با استفاده از مشاوران خود حلقه‌های مفقوده و خلأهای طرح‌های مشابه قبلی را مرتفع خواهند کرد.

آشتاب با تاکید بر اینکه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه فاز بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق‎، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار انجام می‌شود، به مشاغل موردنیاز استان در این طرح اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات و پتانسیل‌های شناسایی شده، مشاغلی همچون گلیم‌بافی، قلم‌زنی، تولید عسل، فرآوری سبزیجات، بسته‌بندی سبزیجات، فرآوری حبوبات، بسته‌بندی حبوبات، انیمیشن، پوشاک، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستاری ( مقاله ، کتاب و ...) گل و گیاه و تابلو فرش مورد نیاز استان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه متقاضیان لرستانی باید حتما در سایت طراحی شده این مشاغل به نشانی  www.inhb.ir مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند، گفت: مشاغل شناسایی شده در تمامی شهرهای استان قابلیت اجرا را دارند.

آشتاب بازاریابی را عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی دانست و افزود: با طرح نوین این مشکل رفع و به‌نوعی ارتباط بین تولید کننده و بازار هدف تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی ابزاری تاثیرگذار در اقتصاد جامعه است، بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در روستاها مانع از مهاجرت به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.