حبیب الله خجسته پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه افزود: گروه تروریستی داعش پس از شکست های متوالی در عراق و سوریه، با قصد تلافی از جمهوری اسلامی به سمت مکان های مردمی ایران حرکت کرد.
وی اظهار داشت: این افراد به سمت مراکز حساس سیاسی و کانون های توجه مردم ورود کردند و مردم بی گناه و عادی را آماج گلوله خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: با وجود شهادت چند نفر از مردم عادی در این حادثه اما با هوشیاری به موقع نیروهای امنیتی، از ورود تروریست ها به صحن مجلس و ترور نمایندگان جلوگیری شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مردم ایران اسلامی از دیرباز تاکنون با مقوله شهادت انس گرفته اند و سال های جنگ تحمیلی اوج پیوند این ملت با مساله شجاعت و شهادت است.
خجسته پور ادامه داد: جوانان ایران اسلامی، امروز نیز همانند دهه های گذشته در دفاع از انقلاب و آرمان های امام راحل همچنان مصمم و پایدار هستند و هیچگونه اقدام دشمن از جمله حوادث تروریستی مانعی برای حرکت روبه رشد کشور نخواهد بود.
وی گفت: شهدای ترور ، مظلوم ترین شهدا هستند و شهدای حادثه مجلس شورای اسلامی نیز همواره در یاد و خاطره مردم به عنوان قربانیان بی گناه ترور خواهند ماند.
وی اضافه کرد: مراسم سالگرد شهدای لرستانی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.
مهدیه هراتی از شهرستان خرم آباد و هانیه اکبریانی پیردوستی از دلفان 2 شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی توسط عوامل گروه داعش در 17 خرداد سال 96 هستند.
صبح ۱۷ خرداد سال گذشته اولین حمله داعش به خاک ایران اتفاق افتاد و عوامل داعش در 2 اقدام تروریستی جداگانه ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند و بر اساس اعلام معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۴۳ نفر منجر شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.