جعفر طولابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالیست که یکهزار و 106طرح با سرمایه 300 میلیارد ریال توسط دستگاه های اجرایی تهیه و در کارگروه اشتغال شهرستان تصویب و به بانک های عامل معرفی شده اند که تنها 44 فقره تسهیلات پرداخت شده است.
وی ، سهم شهرستان دلفان را از محل اعتبارات فراگیر 480 میلیارد ریال معادل 22 درصد سهم استان لرستان اعلام کرد.
فرماندار دلفان افزود: بر اساس آخرین استعلام صورت گرفته از بانک های شهرستان از مجموع پرونده های ارسالی 9پرونده در مرحله عقد قراردارد، 50 فقره عدم ارائه مدارک لازم ، 118 فقره انصرافی ، 56 فقره عدم مراجعه براساس گزارش بانک ها ، 24 فقره در مرحله ارسال مدارک به بانک های استان ، 182فقره عدم توجیه فنی، 27فقره در مرحله آماده پرداخت، 251فقره تعیین تکلیف نشده، 6فقره در مرحله عودت پرونده ها و 2فقره خارج از حوزه تخصصی بانک ها بوده است.
وی اختلاف بین دستگاه های اجرایی و بانک های عامل را از مهمترین موانع و مشکلات طرح های اشتغال فراگیر عنوان کرد و افزود : اختلاف دستگاههای اجرایی و بانک ها در حوزه نوع طرح (توسعه ای، ایجادی و سرمایه در گردش)، نوع مجوز طرح (پروانه بهره برداری)، عدم تطبیق تصمیمات بانک ها با شیوه نامه ابلاغی شامل بحث وثایق، مدت زمان بازپرداخت و سود تسهیلات و دستورالعمل های داخلی بانک ها گزارش شده است.
وی با اشاره به مشکل بیکاری در دلفان و نیاز متقاضیان به دریافت تسهیلات ،خواستار تعیین بازه زمانی مشخص حداکثر ظرف یک هفته برای تعیین تکلیف پرونده ها با حضور نماینده فرمانداری، اداره کار و بانک های عامل شد.
فرماندار دلفان تاکید کرد: بانک های عامل باید به صورت هفته ای باید گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارائه و سرانجام پرونده‌ های ارجاعی را به فرمانداری دلفان اعلام کنند.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت درشمال استان لرستان واقع شده است.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.