به گزارش ایرنا، علیرضا کاکاوند روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت روستای هفت هزار نفری ده محسن خرم آباد در محل معاونت عمرانی استانداری افزود: این در حالیست که اعتبار اختصاص یافته در سالجاری در صورت تخصیص 100 درصدی، حتی جوابگوی تعمیر شکستگی ها نیست.
وی اظهار داشت: در حالی اعتبار آبفار استان در سالجاری 87 میلیارد ریال مصوب شده که هیچگونه ردیف اعتباری از محل ستاد حوادث به این دستگاه اختصاص داده نشده است.
وی اضافه کرد: چهار سال گذشته 18 حلقه چاه در روستاهای جنوب خرم آباد حفر، 22 مخزن با چهار هزار و 500 متر مکعب گنجایش ایجاد و 125 کیلومتر شبکه و خط انتقال نیز احداث شده است.
کاکاوند افزود: برای اجرای این طرح ها به این روستاها با بیش از 40 هزار نفر جمعیت، 230 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: طرح مطالعاتی فاضلاب 42 روستای جنوب خرم آباد برای اتصال به شبکه تصفیه خانه فاضلاب شهر در سال 85 تدوین شده اما تاکنون تنها روستای ' بدرآباد' به این سیستم وصل شده است.
وی با بیان اینکه در کل استان چهار روستا به سیستم تصفیه فاضلاب متصل هستند گفت:به دلیل عدم مشارکت مردم در اخذ امتیاز فاضلاب، این طرح ها تاکنون موفق نشده و مادامی که یک روستا به طور کامل به سیست تصفیه متصل نمی شود اجازه اجرای طرح در روستای دیگر داده نمی شود.
مدیر عامل آبفار لرستان بیان کرد: تامین آب روستاهای ده محسن و بدرآباد مشکل ندارد اما ذخیره آب برای اهالی این روستاها مشکلاتی پیش رو دارد.
کاکاوند بیان کرد: اهالی روستاهای ده محسن، تلوری، سهیل بیگی و بهرامی چهار میلیارد ریال آب بها به آبفار بدهکار هستند.
وی افزود: همچنین اهالی روستا با ساخت و ساز غیرمجاز نسبت به اخذ انشعاب آب نیز اقدام کرده اند به نحوی که تنها در روستای ده محسن، 124 ساختمان غیرمجاز از تمامی خدمات از جمله آب و برق بهره مند هستند.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان نیز گفت: 140 روستای استان در حریم شهرها واقع شده اند.
هادی جعفری افزود: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی دارند و طرح روستاهای حاشیه شهرها با ضوابط شهری تصویب شده است.
وی ادامه داد: اجرای ساخت و ساز در روستاها بدون نظارت و کمیسیون ماده 99 برای نظارت بر این مهم در استان غیرفعال است.
وی ادامه داد: دهیاران باید پروانه ساخت و ساز را با هماهنگی بنیاد مسکن صادر کنند اما در روستاهایی همچون ده محسن، نظام دهیاری توان کنترل روستا را ندارد.
روستای ده محسن با هفت هزار نفر جمعیت در جنوب خرم آباد واقع شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.