جعفر طولابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 211 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات عمرانی شهرستان دلفان از محل منابع تملک سرمایه ای استانی، 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و گاز و 351 میلیارد ریال از محل ردیف توازن و منابع ارتقای توسعه اقتصادی شهرستان اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: شهرستان دلفان از نظر اعتبارات عمرانی در استان لرستان جایگاه مطلوبی دارد و این اعتبارات نسبت به اعتبارات عمرانی سال 96 حدود 16 درصد رشد داشته است.
فرماندار دلفان افزود: این اعتبار توسط دستگاه های اجرایی شهرستان برای اجرای طرح های عمرانی در بخش های آموزش و پرورش، کشاورزی و منابع طبیعی، رسانه های جمعی، بهداشت و درمان، حمل و نقل،عمران روستایی و شهری، ورزش همگانی، فنی وحرفه ای، امور آب، کشاورزی و دامداری، مسکن و ساخت راه ارتباطی هزینه می شود.
وی گفت: افزایش بودجه عمرانی شهرستان دلفان از محل بودجه سال 97 در حالی صورت گرفته که بودجه عمرانی امسال استان نسبت به سال گذشته در برخی منابع اعتباری کاهش داشته است.
طولابی با قدردانی از استاندار لرستان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه لرستان بخاطر رشد اعتبارات عمرانی دلفان اظهار داشت: این شهرستان به دلیل محرومیت و مشکلات زیرساختی نیازمند اعتبارات ویژه ای است.
وی اولویت توزیع اعتبارات سال جاری را تکمیل طرح های نیمه تمام عنوان کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با هماهنگی با مدیران کل دستگاه مربوطه خود، تمام توان خود را برای تسریع در تبادل موافقنامه ها و جذب کامل اعتبارات بکار گیرند.
فرماندار دلفان با اشاره به محرومیت های ویژه این شهرستان خواستار توجه ویژه مسئولان برای توزیع اعتبارات مناسب از برخی منابع چون ارزش افزوده، ستاد حوادث و دیگر منابع باقی مانده شد.
وی افزود: یکی از نگرانی های ما موضوع تخصیص و جذب اعتبارات است که امیدواریم با همکاری مسئولان برنامه و بودجه شاخص تخصیص حداکثری اعتبارات سال 97 باشیم.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت، 2 شهر، سه بخش، 10 دهستان و 440 روستا در شمال استان لرستان واقع شده است.
7270/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.