به گزارش ایرنا، به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه برج های تجاری مسکونی کیو در شمال خرم آباد در زمینی به مساحت 17هزار و 300 متر مربع با زیربنای 158 هزار متر مربع و 30 طبقه، مرتفع ترین پروژه مسکونی در لرستان عنوان شد.
طراحی این برج ها دارای سالن اجتماعات و کنفرانس، کافی شاپ و رستوران، سالن های ورزشی، مرکز خرید و محوطه سازی کم نظیر بود که گفته می شد با رعایت بالاترین استانداردهای ساخت و ساز در دست احداث هستند.
هر برج دارای 30 طبقه بوده و بخش مسکونی آنها با 354 واحد 120، 150، 195، 200 و 205 متری طراحی شده است.
یکهزارو 234 واحد پارکینگ از دیگر ویژگی های تعریف شده این طرح است که با مشارکت 25 درصدی شهرداری خرم آباد و 75 درصدی گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر احداث می شود.
آرمان بهره مند نماینده کارفرمای طرح برج های تجاری مسکونی کیو خرم آباد هشتم آذرماه 94 در جریان بازدید خبرنگاران از این طرح گفته بود طرح 20 درصد پیشرفت دارد که با ادامه روند کنونی تا مهرماه 96 بخش تجاری و تا پایان مهر97 تمام این طرح احداث و تکمیل می شود.
اما امروزه به نظر می رسد برج های دوقلوی خرم آباد، پیش از تولید زمین گیر شده اند به نحوی که حتی تابلوی روز شمار بهره برداری از طرح، مدت هاست خاموش شده و روند نه چندان نامعلوم اجرای طرح، همچنان مورد سوال است تا جایی که مدیرکل دادگستری استان نسبت به این طرح واکنش نشان داد.

***دستگاههای نظارتی باید به مساله برج های دوقلو ورود کنند
رئیس‌کل دادگستری لرستان هفته گذشته در اظهاراتی عنوان کرد: به‌ منظور تکمیل این پروژه سال 93 قراردادی بسته شده که با رعایت سهم 25 درصدی سهم شهرداری و 75 درصدی سرمایه‌گذار پروژه تکمیل شود اما تاکنون تعهدات لازم اجرا نشده است.
جعفر بدری افزود: مشکلات برج‌های دوقلو در حالی است که در بهترین منطقه خرم‌آباد 17 هزار متر زمین واگذار شده اما چرا این پروژه به‌موقع انجام نشده جای سؤال است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار تعهد داده برج‌های دوقلو را در 36 ماه تحویل دهد، عنوان کرد: در شرایط وجود دستگاه‌های نظارتی باید ورود پیدا کرده و قرارداد را بررسی و مشخص کنند دلیل تاخیر در اجرای پروژه چیست و چرا تعهدات انجام نمی‌شود.

***روند ساخت برج های دوقلو راضی کننده نیست
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز درباره آخرین وضعیت این طرح به ایرنا گفت: طرح 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از روند کار به هیچ وجه راضی نیستیم.
اردشیر دریکوندی با بیان اینکه اجرای طرح با توجه به برنامه زمان‌بندی، عقب است، اظهار داشت: سهم شهرداری از این برج‌ها 25 درصد است که اگر در زمان شورای شهر فعلی بود به هیچ‌وجه به این سهم قانع نمی‌شدیم.
وی تاکید کرد: قرارداد بسته شده، بنابراین باید همه همکاری کنند تا طرح آماده و بهره برداری شود که به همین منظور در جلسه‌ای با حضور استاندار لرستان و پیمانکارطرح، مدت زمان پروژه تمدید شده است.
دریکوندی گفت: در این راستا شهرداری تمام تعهداتش را انجام داده و انتظار داریم، شرکت سرمایه‌گذار نیز با تلاش بیشتری فعالیت کند.

***سرمایه گذار طرح به دنبال پیش فروش واحدها است
شهردار خرم آباد نیز به ایرنا گفت: سرمایه گذار طرح در خصوص تامین مالی برج های دوقلو دچار مشکل شده و در نظر دارد برخی واحدها را پیش فروش کند.
وحید رشیدی افزود:پیش فروش واحدها نیز مشکلات حقوقی و قرارداری دارد که باید برطرف شود.
وی اظهار داشت: اقدام حقوقی و قضایی منجر به تعطیلی طرح و آغاز از نقطه صفر می شود که این امر به هیچ وجه به نفع مردم استان نخواهد بود.
وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری خرم آباد تلاش خود را برای رفع مشکلات پیش آمده و تسریع در روند اجرای طرح بکار گرفته است.

***نظام مهندسی گزارش مراحل اجرای طرح را رد نکرده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز به ایرنا گفت: برج های دوقلو به عنوان یکی از 125 طرح کلیدی استان معرفی شده و تکمیل و بهره برداری آن اولویت دار است.
احمد مرادپور اظهار داشت: متاسفانه فعالیت در لرستان بیشتر از متن دچار حاشیه می شود و این طرح نیز از این معضل مستثنی نبوده است.
وی گفت: نظام مهندسی موظف است گزارش ساخت و ساز را در چهار مرحله ، پی کنی، بتن ریزی و شروع اسکلت، سفت کاری و نازک کاری تهیه و ارائه دهد که متاسفانه این امر در خصوص برج های دوقلو انجام نشده است.
وی ادامه داد: در پیگیری های انجام شده مشخص شده نظام مهندسی به دلیل اختلافاتی که بر سر اجرای طرح دیگری با شهرداری دارد، گزارش روند ساخت برج های دوقلو را ارائه نداده است.
وی گفت: پیش فروش برخی واحدها در صورت وجود گزارش نظام مهندسی امکانپذیر است که در نهایت نظام مهندسی موظف شده این گزارش را تهیه کند و ارائه دهد.

** هزینه 600 میلیارد ریالی برای اجرای طرح
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: قرار بر این بوده پس از پی کنی و شروع فوندانسیون سند یک دانگ زمین طرح بنام سرمایه گذار شود که تاکنون شهرداری این تعهد خود را انجام نداده است.
مرادپور تصریح کرد: به گفته سرمایه گذار طرح، تاکنون 600 میلیارد ریال برای ساخت برج های دوقلو هزینه شده و اکنون نوبت شهرداری است که تعهد خود را اجرایی کند که به نظر می رسد تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در این باره مخالف هستند و ادعا می کنند افرادی که سال های گذشته زمین شهرداری را واگذار کرده اند باید زندانی شوند.
وی با بیان اینکه قضایی کردن طرح به معنای توقف آن است، گفت: برخی پیگیر هستند تا با تعطیلی طرح، هتل صخره ای دیگری متولد کرده تا دولت را بدنام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: به هر حال زمین به طرح تبدیل شده و درصدی نیز پیشرفت دارد بنابراین شهرداری نیز با اجرا و تکمیل آن به حق خود می رسد که برای این مهم باید مساله انتقال سند یک دانگ بنام سرمایه گذار حل شود.
مراد پور افزود: در حال حاضر طرح متوقف نشده اما روند کندی دارد که انتظار می رود با رفع مشکلات پیش آمده، در مرحله نخست فاز تجاری طرح بهره برداری شود.

***بسیاری از اعضای شورای شهر با ادامه ساخت برج های دوقلو موافق هستند
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز به ایرنا گفت:سال های گذشته قراردادی با نگاه به آینده در این شهر منعقد شده است.
سجاد بابایی افزود: قرار بوده در این طرح آورده ای نصیب شهرداری شود که با توجه به مدت زمان اجرای طرح، به ضرر شهرداری است.
وی گفت: چنانچه شهرداری زمین این طرح را به فروش می رساند، شاید سود کمتری از قرارداد فعلی داشت اما در هر صورت مبلغ نقدی قابل توجهی دریافت می کرد اما باید در نظر داشت که فعالیت سرمایه گذار در استان را دچار اخلال نکنیم.
وی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده اجرای طرح، توقف ساخت برج های دوقلو انصاف در حق همشهریان نیست بنابراین باید دستگاهها و نهادهای مرتبط همکاری کنند تا مشکل برطرف شده و با کمک به سرمایه گذار، بدبینی نسبت به شهر و استان ایجاد نشود.
بابایی اضافه کرد: نباید مخالفت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر را به همه انها نسبت داد چرا که بسیاری از اعضا با ادامه طرح موافق هستند.
وی تاکید کرد: باید بر اساس قرارداد، یک دانگ از زمین طرح به سرمایه گذار داده شود.
بابایی در خصوص عدم ارائه گزارش نظام مهندسی از طرح نیز گفت: مشکل میان شهرداری و نظام مهندسی در طرحی خارج از برج های دوقلو، منجر به اختلافاتی در این طرح شده بود که برطرف شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.