به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز شنبه در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی لرستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به منابع محدود مالی دولت، راهی بجز پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی وجود ندارد.
وی گفت: ایران یک کشور بحران دار بوده و به دلیل حوادث پیش بینی نشده اتفاقاتی زیادی در زمینه کشاورزی رخ می دهد و هیچ خسارت و یا غرامت غیر از صندوق بیمه محصولات کشاورزی (آبزیان، زراعت، طیور، دام سبک و سنگین) وجود ندارد.
بازدار وضعیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی را متفاوت تر از سایر صندوق های حمایتی در کشور عنوان کرد و گفت: ظرف مدت یک هفته مدیران سازمان جهادکشاورزی ظرفیت های موجود در استان را شناسایی و با ارایه پیشنهاد برای راه حل ممکن جهت پوشش مناسب سطح بیمه ای محصولات اقدام نمایند.

**حمایت نشدن محصولات کشاورزی عمده ترین مشکل کشاورزان است
مدیر حوزه ریاست جهاد کشاورزی لرستان نیز در ادامه اظهار داشت: مشکلاتی در زیرساخت های صندوق بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد که بخش عمده آن بحث حمایتی است.
هادی سپهوند ، منابع محدود مالی، اضافه شدن سالیانه خسارات، کمک نگرفتن از بخش خصوصی و برآورد خسارات را از مهم ترین مشکلات در بیمه محصولات کشاورزی در لرستان عنوان کرد.

**130 میلیارد ریال غرامت به محصولات کشاورزی لرستان پرداخت شد
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان نیز اظهار داشت: در سال زراعی 95-96 مبلغ 130میلیارد ریال غرامت پرداخت شده که 67درصد آن مربوط به بخش زراعت است.
فتح الله رفیعی افزود: 30 میلیارد ریال غرامت در بخش آبزیان و 60 میلیارد ریال غرامت در بخش دام و سبک و سنگین از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شد.
وی بیان کرد: سال گذشته 45 میلیارد دریافتی صندوق بیمه بوده و 130 میلیارد ریال غرامت پرداخت کرده است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.