به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست رسیدگی به طرح های اقتصاد مقاومتی(بررسی وضعیت پمپاژهای آب) استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: اصلاح تخصیص آب متناسب با کمبود آب در نظر گرفته شود و با نصب ورودی و خروجی در واحدهای پرورش ماهی میزان آب را تصفیه کند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با هدف انجام اتمام ایستگاه های پمپاژ درخواست اعتبار کند چراکه از سال 1382 تاکنون این طرح ها وضعیت نامعلومی دارند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
خادمی بیان ‌کرد: اتمام ایستگاه پمپاژها باید در اولویت باشد و در نخستین تخصیص امسال، مبلغ 10 میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی برای به سرانجام رساندن این طرح ها تعلق می گیرد.
وی گفت: قانون بودجه 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت بدهی پیمانکاران در کشور در نظر گرفته که به طور حتم سهمی از این اعتبار نصیب لرستان خواهد شد.
استاندار لرستان تهیه فهرست طرح ها را برای معرفی به سرمایه گذاران ضروری دانست و افزود: کمیته ویژه ای برای معرفی طرح ها جهت به بهره برداری رساندن آنها تا پایان سال، مشخص شود.
وی اظهار داشت: تمامی اعضا با فعالیت جهادی خود برای به بهره برداری رساندن پمپاژها تلاش کنند.

** بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در هفته دولت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: ایستگاه های پمپاژی که بیشتر از 80 پیشرفت فیزیکی دارند در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسند.
گودرز امیری نیاز هر هکتار از زمین های زراعی توسط ایستگاه های پمپاژ را 6 دهم لیتر بر ثانیه عنوان کرد.

**هشت ایستگاه پمپاژ فعال در لرستان وجود دارد
رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: هشت ایستگاه پمپاژ با 195 میلیارد ریال اعتبار که 95 میلیارد ریال آن تخصیص یافته مربوط به این سازمان است.
عبدالرضا بازدار بیان کرد: تمامی پمپاژها فعال و هیچگونه مشکلی برای زمانبندی آنان وجود ندارد.
وی بیان کرد: درسال 95 اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح ها 80 میلیارد ریال بود و این رقم در سال 96 به 170 میلیارد ریال تغییر کرد و اکنون 11 و 6 دهم میلیارد ریال کسری مصوب داریم که در صورت اینکه امسال به پایان نرسند در سال آینده اعتبار بیشتری نیاز دارند.
به گزارش ایرنا چم کبود خاصی آباد کوهدشت، چم کوشک رومشکان، میشاخور چگنی، آمیران کوشکی، جلگه خلج، واشیان، بن لار زیودار، افرینه و میلیون شهرستان پلدختر، اسماعیل آباد دلفان، کلکله محمود آباد، فیض آباد سلسله، گرخوشاب کوهدشت، جایدر، چم مهر ایستگاه های پمپاژ در لرستان هستند.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.