در ادامه این مطلب آمده است: جای تاسف دارد که مدتها است به شیوه های گوناگون عنوان می شود که بروجرد در بخش سلامت نیازمند زیرساختی همچون دانشگاه علوم پزشکی است اما تحرک اساسی و نتیجه بخشی در این حوزه تاکنون بوجود نیامده و هر روز مردم بروجرد باید با این معضل به شکل مستقیم و غیر مستقیم روبرو شوند.
کمبود پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش های دولتی، صف طولانی بیماران برای یک ویزیت ساده نزد پزشک عمومی و متخصص تنها یکی از ابعاد متاثر از محرومیت بروجرد از دانشگاه علوم پزشکی است.
حجم بالای کنکوری های متقاضی رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی در بروجرد از یک طرف و محرومیت بروجرد از دانشگاه علوم پزشکی دست به دست هم می دهد تا بروجرد استعداد های جوان خود در حوزه پزشکی را در مستعد ترین و پویا ترین سن به اجبار به شهر های دیگر کشور مهاجرت دهد که این موضوع علاوه بر تاثیرات منفی جمعیتی بر پیکره شهر نگرانی های زیادی را برای خانواده های آنها ایجاد نموده و هزینه های فراوانی را بر آنها تحمیل کرده است.
قطعا یکی از امتیازات دانشگاه های علوم پزشکی اساتید این دانشگاه ها است که در رشته های مختلف پزشکی برای آموزش و درمان حضور دارند اما بروجرد با این جمعیت سالهاست که از آن محروم است و تاکنون اقدامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای توسعه آموزش عالی در بروجرد مشاهده نشده که این مساله البته جای تامل دارد.
از مسئولان شهرستان و استان انتظار می رود حداقل در شرایط کنونی اخذ امتیاز یک موسسه آموزش عالی سلامت برای بروجرد را پیگیری و به نتیجه برسانند شاید در آینده ای نه چندان دور همان موسسه را بتوان به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا داد و دیگر نیاز نباشد بیماران بروجرد بنا بر دلایل پزشکی-درمانی بروجرد را ترک و رنج سفر را به رنج بیماری خود افزون نمایند.
منبع: پایگاه خبری روزهای بروجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.