در ادامه این مطلب آمده است: بدیهی است که تولید در این کارخانه‌ها رابطه مستقیمی با خرید کالاهای آن‌ها یا به عبارت دیگر حمایت از کالای ایرانی دارد؛ اهمیت این حمایت به گونه ای است که رهبر معظم انقلاب سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
ایشان در دیدار اخیر خود با جمعی از کارگران با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، فرمودند: وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.
پایین بودن شاخص‌های معیشتی نظیر اشتغال، سرانه درآمدی و قدرت خرید در بین مردم لرستان، اهمیت راه‌ اندازی کسب و کار و تولید در این استان کمتر برخوردار را دو چندان می‌کند.
همین امر باعث شد به سراغ یکی از واحدهای تولیدی موفق استان برویم، کارخانه ای که کارگران آن دست های توانمند و ذهن خلاق خود را به کار می‌گیرند تا محصولی کاملا ایرانی تولید کنند.
کارخانه تولید قطعات خودرویی 'گداز قطعه کیا'، کارخانه‌ای در دل منطقه ویژه اقتصادی ازنا است که توانسته شش قطعه مورد نیاز شرکت سایپا را تولید و روانه بازار کند.
نوری مدیر این کارخانه در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: خطوط تولید پوسته کلاچ، پوسته گیربکس و سینی جلو در مدل‌های تیبا و پرایدی در این کارخانه فعالیت می‌کند.
وی عنوان کرد: روزانه 10 میلیون تن آلومینیوم در این کارخانه ذوب و حدود دو هزار و 400 قطعه تولید می‌شود که پیش از این، برخی از این قطعات از خارج از کشور وارد می‌شد.
نوری افزایش تولید، ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات قطعات خودرو را از مهمترین برنامه های این کارخانه در سال جاری دانست و تصریح کرد: ما قصد داریم ظرفیت تولید را افزایش دهیم خودروسازها فقط از قطعات تولید داخل استفاده کرده و جلوی واردات اینها را بگیریم.
مدیر کار خانه گداز قطعه کیا با بیان اینکه 250 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند، ادامه داد: این کارخانه سالانه بیش از یک میلیون قطعات خودرویی را تولید و روانه بازار می‌کند.
رحمانی مسئول کنترل کیفی این کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: با توجه به تجهیزات بروزی مانند دستگاه cmm که داریم و همچنین آزمایش‌ها و تست‌هایی که انجام می‌شود، تمامی مواد و محصولات ما تا به تایید مشتری برسد، تحت کنترل هستند.
فراموش نکنیم خرید کالای ایرانی تضمین شغل هزاران کارگر ایرانی که نان‌آور خانواده های خود هستند، است.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.