به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه شورای ورزش استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت های مفیدی در دولت تدبیر و امید در لرستان صورت گرفته است اما در حوزه ورزش و استفاده از ظرفیت های ورزشی ضعیف هستیم.
وی موفقیت تیم های ورزشی سایر استان ها را قوی بودن بخش خصوصی آنها عنوان کرد و افزود: در لرستان این ظرفیت یا کم است و یا وجود ندارد که در این زمینه باید بودجه های استانی حوزه ورزش را تامین کند.
خادمی منابع متعددی را در کشور برای حمایت از ورزشکاران برشمرد و ادامه داد: ورزش قهرمانی حرفه ای از اعتبارات متمرکز برخوردار بوده و باید پیگیری شود که سهم استان از منابع ملی دریافت کنیم.
وی افزود: بخشی دیگر از منابع درآمدهای ورزش، اجاره سالن ها می باشد و بخش دیگر اختصاص 27صدم از اعتبارات ارزش افزوده در اختیار وزارت ورزش است که سهم استان دیده شده است.
استاندار لرستان بخشی دیگر از اعتبارات به حوزه ورزش را منابع ملی عنوان کرد و خواستار دریافت مطالبات استان در این خصوص شد.
خادمی گفت: از امکانات مشترک دستگاه های اجرایی باید در حوزه ورزش استفاده کنیم و دستگاه ها یک درصد از اعتبارات خودر را مجاز هستند به حوزه ورزش اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی باید بیشتر توجه شود گفت: دستگاه های اجرایی در اجرای همایش های ورزشی از دادن جایزه خودرو خودداری کرده و یکدستگاه دوچرخه را جایگزین کنند.
استاندار لرستان همفکری برای استفاده از روش های قانونی برای تقویت ورزش لرستان را ضروری دانست.
وی به قطعی شدن حضور 18ورزشکار برای شرکت در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی اشاره کرد و گفت: 25 ورزشکار لرستانی امکان حضور در این رقابت ها را داشته و امیدواریم با کسب عناوین قهرمانی افتخارآفرینی کنند.

**شرکت های خدمات رسان حامی مالی ورزش در لرستان شوند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری لرستان در ادامه جلسه اظهار داشت: شرکت های خدمات رسان بیشتر از دستگاه های اجرایی می توانند به ورزش استان کمک کرده و در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی می باشد
علی هادی چگنی افزود: استاندار لرستان همواره تاکید دارد که در خصوص اختصاص اعتبار به ورزش نباید دریغ کرد چرا که سرمایه گذاری در این زمینه باعث شکوفایی استعدادها می شود.
وی بیان کرد: سالانه برای ورزش های قهرمانی اعتبارات خوبی در اختیار سازمان ورزش و جوانان قرار می گیرد و قانون 53 ماده الحاق دستگاه را مجاز دانسته یک درصد از اعتبارات خود را به امر ورزش اختصاص دهند.

**51هزار ورزشکار سازمان یافته در لرستان فعالیت می کنند
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در ادامه اظهار داشت: 51هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کنند که با توجه به ظرفیت ورزشکاران این آمار در حال افزایش است.
علی یاور عزیز‌پور گفت: در سال گذشته بیش از یکهزارو 900 عنوان قهرمانی توسط ورزشکاران لرستانی در رقابت های مختلف کسب شد.
وی با بیان اینکه سرانه ورزشی لرستان 55سانتی مترمربع است افزود: این سرانه در دولت تدبیر امید هشت صدم درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: 12طرح ورزشی در هفته دولت و هفته تربیت بدنی در لرستان افتتاح خواهد شد.
عزیزپور اضافه کرد: بیش از 60میلیارد ریال اعتبار به هیات های ورزشی لرستان پرداخت شد که تاپایان سال جاری هزینه اعزام به مسابقات تامین خواهد شد.
وی اعتبارات ملی تخصیص یافته به ورزش و جوانان لرستان در سال 96 را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار در سال 95، 22میلیاردو 237 میلیون ریال بوده است.
وی اعزام ورزشکاران لرستانی به مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی در سال جاری را مهم ترین رویداد ورزشی استان نامید.
رؤسای هیات های ورزشی لرستان در این مراسم با ارایه دیدگاه های خود خواستار بررسی و توجه به ورزش لرستان شدند.
در پایان این مراسم از ورزشکاران معلول استان لرستان با اهدای لوح تقدیر شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.