مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات مکانیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک ،کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی به مساحت 17 هزار و 860 مترمکعب در سطح شهرستان کوهدشت در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در 2 حوزه آبخیز، درب گنبد و تنگ قلعه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح ها در قالب طرح مکانیکی به صورت اجرای سازه های سنگی ملاتی و بند خاکی در مسیر سیلاب ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 350میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال اجراست.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: توجه به عرصه های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری ، ارتقا سطح دانش و بینش مجریان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و استفاده از پتانسیل همیاران طبیعت در راستای حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.