امین بهنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درصورتی که کشاورزان در راستای هوشمندسازی کنتورهای چاه آب اقدام نکنند باید هزینه برق را براساس تعرفه آزاد پرداخت نمایند.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و 200 حلقه چاه مجازکشاورزی در بروجرد وجود دارد که تعداد اندکی ازآنها دارای کنتورهوشمند هستند.
مدیرامورآب منطقه ای بروجرد با اشاره به اینکه دولت هزینه ای بابت آب کشاورزی ازکشاورزان دریافت نمی کند، بیان کرد: پرداخت هزینه نصب کنتورهوشمند برعهده کشاورزان بوده و انتظارمی رود آنها برای جلوگیری ازمشکلات افزایش هزینه برق چاه کشاورزی خود نسبت به هوشمند سازی کنتورها اقدام نمایند.
بهنیا اضافه کرد: درچهارسال اخیر 88 حلقه چاه در بروجرد شناسایی شده که 60 مورد ازاین چاه ها تاکنون تعین تکلیف، 10مورد با دستورقضایی مسدود و 9 حلقه نیز که مربوط به باغات شهرستان بود درحال تعیین تکلیف است.
وی ادامه داد: هوشمند سازی کنتورهای چاه های کشاورزی موجب جلوگیری از اضافه برداشت و ذخیره سازی آب و افزایش میزان آب سفره های زیر زمینی خواهد شد.
مدیرامورآب منطقه ای بروجرد گفت: کشاورزان باید در راستای حفاظت از منابع آبی ازحفرچاه غیرمجاز، انتقال آب به اراضی خارج از محدوده چاه و نصب منصوبات غیرمجاز بر روی چاه‌های تحت مالکیت پرهیز و الگوی کشت اعلام شده را رعایت کنند.
بهنیا بیان کرد: با توجه به وجود خشکسالی و کمبود آب، استفاده بهینه از منابع آبی و پرهیز از کاشت محصولات آبدوست توصیه می شود.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.