به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در محل استانداری افزود: ساخت و ساز غیرمجاز مشکل تمام کشور و لرستان است و بدون شک مردم از برخوردهای قانونی با متخلفان خوشحال می شوند.
ویبا تاکید بر افزایش مسولیت پذیری شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: قانون حفظ اراضی بسیار غنی است و جهاد کشاورزی نباید به راحتی اجازه دهد زمین های کشاورزی تغییر کاربری یابند.
وی ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان حق خدمت رسانی به ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند و علاوه بر دستگاههای عنوان شده، بنیاد مسکن، دهیاری ها و فرمانداری ها نیز از عناصر اصلی در این حوزه هستند.

**راه و شهرسازی برنامه دقیقی برای اجرای طرح بازآفرینی ندارد
استاندار لرستان گفت: رفتار مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح بازآفرینی قابل قبول نیست و در صورت ادامه روند بی برنامه فعلی، از این برنامه حذف خواهد شد.
خادمی افزود: وظیفه راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی تعیین و ابلاغ وظایف دستگاههای عضو است اما به عنوان دبیرخانه حتی اطلاع ندارد هر اداره چه اقدامی انجام داده است.
وی تصریح کرد: به همین دلیل دستگاهها تنها کار روتین خود را انجام می دهند و به دلیل نبود برنامه ریزی واحد، پراکندگی در طرح بارز است.
وی گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی باید ظرف مدت 10 روز برنامه های ستاد بازآفرینی را با همکاری اداره کل راه و شهرسازی احصا و به صورت کتابچه چاپ کند تا بتوان اهداف این طرح را به طور دقیق پیگیری کرد.

**فروش زمین و منازل سازمانی ممنوع
استاندار لرستان گفت: دولت مصوب کرده تمام زمین های دولتی به صورت رایکان در اختیار ستاد بازآفرینی قرار گیرد و برای توسعه و ساختمان سازی استفاده و به ساکنان بافت های فرسوده واگذار شود.
خادمی بیان کرد: با توجه به محدودیت های شهر خرم آباد، راه و شهرسازی حق فروش هیچ زمین و منزل سازمانی را ندارد چراکه پس از فروش این ملک ها، باید برای خرید زمین جهت اجرای طرح های عمرانی دوباره هزینه پرداخت کینم.
وی تاکید کرد: در اجرای طرح بازآفرینی قرار نیست از ساکنان پول دریافت شود بلکه باید با اجرای طرح کلید به کلید، خانه های فرسوده را تحویل گرفت و منازل مسیکن مهر را به مردم واگذار کرد.
وی یادآور شد:باید طرح بازآفرینی با سرعت اجرا شود چراکه در صورت وقوع زمین لرزه در این مناطق، فوت، جرح و بازسازی سه برابر برای دولت هزینه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: باید تا 10 روز آینده، دست کم 200 واحد مسکونی بافت های فرسوده برای تحویل و انتقال ساکنان به مسکن مهر تعیین تکلیف شود.

***90 خانوار محله علی آباد خرم آباد حاضر به تحویل مسکن خود هستند
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز گفت: طرح بازآفرینی در 27 محله لرستان واقع در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود و کوهدشت اجرا می شود.
علی علیخانی افزود: 90 خانوار ساکن در محله علی آباد خرم آباد رضایت دارند منزل خود را تحویل داده و به مسکن مهر منتقل شوند و در حال حاضر 80 واحد مسکن مهر آماده واگذاری به این افراد است.
وی بیان کرد: هر واحد مسکن مهر 400 میلیون ریال تسهیلات دارد و مابقی آورده نیز طلب پیمانکار است که در مجموع ارزش هر واحد مسمن مهر 900 میلیون ریال محاسبه شده است.
وی اضافه کرد: پارسال در مجموع 63 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی در استان جذب شده است.
رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان لرستان نیز گفت: با توجه به عدم گزارش دستگاههای مختلف، مشخص است اداره کل راه و شهرسازی برنامه مشخصی برای اجرای طرح بازآفرینی نداشته است.
علی هادی چگنی افزود: متولی طرح های عمرانی و اقتصادی هر محله مشخص نیست و احتمال دارد در بسیاری از محله ها موازی کاری شده باشد.
وی تصریح کرد: اقدامات دستگاهها در این محلات بر اساس برنامه دبیرخانه نبوده، بلکه حسب وظایف ذاتی بوده و سلیقه ای عمل شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.