علی صفر بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 17 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری و 53 حلقه دیگر مربوط به سال گذشته است که با بررسی پرونده قضایی مالکان دستور قضایی برای مسدود کردن آنان صادر شد.
وی اظهار داشت: دادگستری شهرستان دلفان در اجرای طرح مسدود کردن چاههای غیرمجاز کشاورزی در ارزیابی دادگستری استان رتبه نخست را در بین شهرستان های استان لرستان کسب کرده است.
رئیس دادگستری شهرستان دلفان تاکید کرد: ادارات متولی می توانند مطابق قانون از انجام تخلفات در این زمینه جلوگیری نموده و در صورت نیاز به دستور قضایی با هماهنگی دادستان محترم در اسرع وقت برای متخلفان پرونده تشکیل می شود و جهت جهت برخورد قضایی پرونده برای متخلفان تشگیل می گردد.
وی افزود: عدم انجام وظیفه قانونی مسئولان ادارات مرتبط با این موضوع ، طبق قانون جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی را برای آنان بدنبال خواهد داشت.
بیرانوند بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، و برداشت های بی رویه از منابع زیر سطحی ، علاوه بر کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی به تدریج باعث نشست زمین و نابودی دشت ها و اثرات مخرب زیست محیطی را در پی خواهد داشت لذا ضرورت مدیریت مناسب و کارآمد منابع آب زیر زمینی، بیش از پیش خود را نشان داده است.
وی همچنین گفت: بهره بردارای غیرمجاز آبهای زیر زمینی ،بدون پروانه بهره برداری (چاه غیر مجاز)، یا اضافه برداشت از چاه های آب، استحصال آب، بیش از حد مجاز مندرج در پروانه بهره برداری و همچنین استفاده از آب چاه های دارای پروانه بهره برداری صنعتی در امورکشاورزی ، تخلف از قانون و جرم محسوب می شود.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.