به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل استاندارد استان با اشاره به دستورالعمل صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصول کشاورزی گفت: این دستورالعمل بر اساس نظرات کارشناسی کارشناسان مرتبط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه گردیده و تکالیفی بر عهده دو دستگاه گذاشته شده است.

قنبریان افزود: پس از درخواست متقاضی به سازمان جهاد کشاورزی استان و برقرار شدن شرایط و الزامات مربوطه، موضوع در کمیته علایم استان که در اداره کل استاندارد و با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان برگزار می شود، طرح می گردد و در صورت داشتن شرایط، پروانه مربوطه صادر می شود.

وی اظهار کرد: نشان حد مجاز آلاینده ها در محصول کشاورزی به مصرف‌کننده این اطمینان را می‌دهد که محصول مورد استفاده، از نظر آلاینده‌های فلزی و باقی‌مانده سموم، بررسی شده و سلامت وی را به خطر نمی‌اندازد.

عبدالرضا بازدار در این دیدار با اشاره به ضرورت اخذ نشان استاندارد برای محصولات کشاورزی گفت: مصرف محصولات کشاورزی سالم، ارتباط مستقیمی با سلامتی مردم دارد.

وی بیان کرد: با توجه به قابلیت های خوب کشاورزی که در استان لرستان وجود دارد، لازم است در جهت استانداردسازی محصولات کشاورزی اقدام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: در حال حاضر بیشتر محصولات استان دارای کد 16 رقمی می باشند که به منزله شناسنامه محصول کشاورزی محسوب می شود.

در پایان مقرر شد مراحل صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، در کمیته تخصصی متشکل از کارشناسان استاندارد و جهاد کشاورزی پیگیری شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 927486
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.