به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب الله خجسته پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری لرستان افزود: با توجه به کاهش سن اعتیاد در برخی شهرستانها و استانها، برنامه های ملی، منطقه ای و محلی باید متناسب شرایط و بر مبنای واقعیات جامعه تدوین شود.
وی تصریح کرد: در امر مبارزه با اعتیاد باید همزمان در زمینه عرضه و تقاضای مواد مخدر فعالیت کرد و از ظرفیت بسیار بالای سازمان های مردم نهاد (سمن) ها بهره برد.
وی با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی، و نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی استان در خصوص عرضه مواد مخدر گفت: در حوزه تقاضا نیز باید پیشگیری و درمان را با کمک سمن ها و دستگاههای فرهنگی مورد توجه قرار داد.
خجسته پور افزود: افراد بسیار توانمندی در سمن های استان فعالیت می کنند و دستگاههای فرهنگی باید از این ظرفیت استفاده کرده و در برخی موارد مسئولیت ها را به سمن های واکذار کنند.
وی همچنین با انتقاد از عدم ارائه گزارش توسط برخی اعضای شورا گفت: لازم است همه دستگاههای عضو شورا یکی از همکاران خود را به صورت خاص برای پیگیری مصوبات، ارائه گزارش و پاسخ به مکاتبات مشخص کنند.
وی با بیان اینکه ارائه برخی گزارش های شورا چندین هفته به طول می انجامد تصریح کرد: طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردانها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم مصوب شده و برنامه تمامی دستگاهها را مشخص کرده که باید اجرای برنامه ها به صورت ماهانه یا فصلی گزارش ود.
وی اضافه کرد: چنانچه دستگاههایی طرح اجتماعی در خصوص مقابله با اعتیاد دارند این مهم را به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارجاع داده تا با ارسال به وزارت کشور و در صورت تصویب، اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.
بر اساس آمار بهزیستی، 60 هزار لرستانی مصرف کننده مواد مخدر هستند و میانگین و سن اعتیاد در استان 21 سال است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 927136
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.