علی علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محلات در شهرهای خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و دورود هستند که طرح بازآفرینی و توانمندسازی آنها در ابعاد مختلف با همکاری دستگاههای مربوطه انجام می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در راستای اجرای طرح های بازآفرینی شهری استان 63 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب شد که تلاش می شود با افزایش تخصیص در سالجاری، حجم فعالیت های زیرساختی و عمرانی در محلات ارتقا یابد.
علیخانی تصریح کرد: هیات دولت در سال 93 ، سند ملی بازآفرینی شهری را مصوب کرده که بر اساس این سند، بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وظیفه یک دستگاه نیست و این سند نیز برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.
وی گفت: سکونتگاههای غیررسمی استان در پنج شهر خرم آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز شناسایی شده که باید ساماندهی شود.
375 هزار نفر معادل 35 درصد جمعیت شهری استان در بافت های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند.
اکنون 2هزار و 25 هکتار معادل 14 درصد بافت های شهری استان ناکارآمد و هشت درصد بافت های شهری استان معادل یکهزار و 124 فرسوده و 901 هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی است.
در تعریف جدید بافت های فرسوده پنج محدوده تاریخی فرهنگی، ناکارآمد شهری، سکونتگاههای غیررسمی، روستاهای اضافه شده به محدوده شهر و بافت های ناسازگار شهری از جمله کارخانه ها تعریف شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.