منصوره برنجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان روزه دارای طولانی است و در این مدت بدن ممکن است دچار کم آبی شود اما با رعایت کردن چند توصیه می توان ماه رمضان را بدون مشکل روزه گرفت.
وی اضافه کرد: بسیاری از روزه داران در طول روز دچار عطش شده که توصیه می شود در وعده سحری حتما از شربت خاکشیر و یا تخم شربتی به همراه مقداری آبلیمو استفاده شود چرا که تخم شربتی مقداری آب را در خود ذخیره می کند و از تشنگی در طول روز جلوگیری خواهد کرد.
برنجی اظهار کرد: برخی از روزه داران در این ایام دچار یبوست و کم آبی بدن می شنوند که ضروری است تا در وعده افطاری و سحری به میزان کافی از سبزیجات و سالاد استفاده شود و همچنین مصرف میوه های آبدار مانند هندوانه و نوشیدن مایعات و چای کمرنگ می تواند این مشکل را برطرف نماید.
به گفته وی روزه داران از مصرف غذاهای فست فودی در این ماه جدا خوداری کنند چرا که به دلیل نمک و چربی بالای فست فودها تشنگی شدیدی ایجاد خواهد کرد.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به مصرف زولبیا و بامیه افزود: مصرف این ماده خوراکی شیرین مواد مغذی ندارد و تنها افزایش وزن را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: در هنگام افطار روزه داران حتما از آب یا چای ولرم استفاده کنند و باید توجه داشت که مصرف آب یخ برای افطار سبب می شود تا دستگاه گوارش دچار مشکل شود.
برنجی اظهار کرد: وعده سحری نباید حذف شود چرا که حذف سحری سبب می شود تا روزه دار در طول روز دچار ضعف و بیحالی شود و توصیه می شود در وعده سحری از برنج و نان مصرف شود و از مصرف غذاهای چرب و شور در این وعده خودداری شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.