طاهر فتح الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این طرح همه واحدهای فعال شهرستان از نظر آلایندگی پایش می شوند، افزود: این برنامه در راستای پایش های دوره ای و فصلی با هدف نظارت کامل بر انجام الزامات زیست محیطی در فرآیند تولید محصول صنایع و کارگاه های تولیدی شهرستان انجام می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله اظهار داشت: میزان آلایندگی هر واحد اگر پس از پایش بیشتر از حد مجاز باشد، اخطاریه زیست محیطی دریافت می کند.
وی افزود: این واحدها تا آخر فصل فرصت اصلاح سیستم و اطلاع رسانی به محیط زیست و نمونه گیری مجدد توسط محیط زیست یا آزمایشگاه معتمد را دارند در غیر این صورت در پایان فصل در فهرست صنایع آلاینده قرار می گیرند و به مراجع قضایی معرفی و درخواست تعطیلی آن ها صادر می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله گفت: در این طرح، کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان به همراه رئیس و کارشناسان اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به پایش و نمونه برداری از صنایع فعال سطح شهرستان اقدام می کنند.
وی با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی توسط کارگاه های تولیدی در جلوگیری از بروز آلودگی از صاحبان صنایع خواست نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولانه تر برخورد کنند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
7265/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.