رضا سوخته زاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سلسله با برداشت یکهزار تن کلزا در سال گذشته رتبه نخست تولید این محصول را در استان لرستان کسب کرد.
وی اظهار داشت: امسال نیز 550 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به کشت کلزای پاییزه اختصاص یافته که به دلیل بارش های اخیر و تگرگ حدود 20 هکتار از این اراضی به میزان 30 درصد خسارت دید.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با احتساب آمار کاشت کلزای بهاره و پاییزه، مجموع اراضی کشاورزی را که در شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته اند 720 هکتار اعلام کرد و افزود: 80 درصد این اراضی به صورت مکانیزه کاشت شده اند و اگر کشاورزان مدیریت صحیحی بر اراضی خود داشته باشند قطعا در هر هکتار زیر سه تن تولید نخواهیم داشت.
سوخته زاری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی مناسبی در بین کشاورزان صورت بگیرد که کاشت کلزا را که محصولی کم آبدوست است جایگزین محصولات آبدوست کنند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری بیش از 1700 تن کلزا از مزارع شهرستان سلسله برداشت صورت گیرد.
شهرستان سلسله دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان، 25 هزار هکتار دیم، 12 هزار هکتار آبی و 4 هزار هکتار نیز وسعت باغات شهرستان است.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.