رضا میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 586 میلی متر بارش باران در استان گزارش شد و پس از بارندگی های اخیر، 93.4 میلیون مترمکعب به موجودی پشت سدهای استان اضافه شده است.
وی افزود: میزان بارش باران تا بیست و دوم اردیبهشت امسال در استان 586 میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.1 درصد و نسبت به بلندمدت 8.5 درصد کاهش داشته است.
میرزایی با اشاره به موجودی آب ذخیره شده برخی سدهای استان گفت: در حال حاضر سد مروک دورود با ظرفیت 105میلیون مترمکعب، 37 میلیون متر مکعب موجودی دارد.
وی ظرفیت ذخیره سد ایوشان خرم آباد را 51.7 میلون مترمکعب برشمرد و افزود: آب ذخیره شده در پشت این سد به 31.5 میلیون مترمکعب رسیده است.
میرزایی اضافه کرد: آب ذخیره شد در پشت سد خان آباد الیگودرز نیز چهار میلیون متر مکعب گزارش شده در حالیکه ظرفیت آن 13.7میلیون مترمکعب است.
وی ادامه داد: سد حوضیان الیگودرز نیز با ظرفیت 32میلیون متر مکعب 18 میلیون مترمکعب و سد هاله با قابلیت ظرفیت 3.14میلیون مترمکعب 2.89 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند.
میرزایی افزود: سد کزنار الیگودرز با ظرفیت هشت دهم میلیون مترمکعب، 13.3دهم میلیون متر مکعب موجودی دارد.
وی میزان آب ذخیر شده در پشت سدهای لرستان را 93میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: میزان ظرفیت آب ذخیره شده در پشت سدها 206میلیون مترمکعب است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.