به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان بارش ها در سال آبی جاری تا بیست و دوم اردیبهشت امسال نسبت به میانگین بلند مدت 60 ساله حدود 8.5 درصد کاهش نشان می‌ دهد.
وی اظهار کرد: کاهش بارندگی ‌ها، منابع آبی استان لرستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به طوریکه شاهد کاهش آبدهی در همه رودخانه ها، چشمه ها، سراب ها و منابع آب زیرزمینی هستیم.
مدیرعامل آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه حدود 55 درصد حجم مخازن سدهای لرستان خالی است، گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی هیچ یک از شهرهای لرستان از طریق سدها تامین نمی شود و هنوز سدهای با هدف تامین آب آشامیدنی در حال ساخت بوده و تکمیل نشده اند.
وی افزود: آب آشامیدنی همه شهرهای استان لرستان از طریق منابع آب زیرزمینی و بخش کمتری از آن از طریق آب سطحی تامین می شود که البته منابع مطمئن و پایداری نیستند.
میرزایی با بیان اینکه با این وضعیت تمامی شهرهای لرستان در سال 1397 تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: مدیریت آب و گذر از بحران در شرایط فعلی نیازمند بسیج عمومی است.
وی بیان کرد: حاکمیت آب در لرستان با شرکت آب منطقه ای است و این مجموعه آماده هرگونه همکاری با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای تامین کمبود آب آشامیدنی مردم در سراسر استان است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.