به گزارش ایرنا، محمد خدابخشی عصر پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: باید علاوه بر تدوین درست برنامه ها، نمایندگان به استاندار و دستگاه ها کمک کنند تا طرح ها با کمترین خطا و اشتباه انجام شوند.
وی اظهار داشت: بنا بر هدفگذاری برنامه ششم توسعه، دولت باید هر سال هشت دهم درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد و برای این مهم باید بتواند سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اعتبار در نظر گرفته شده برای تحقق این هدفگذاری را 600 هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: انتظار می رود لرستان بتواند با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی، سهم قابل قبولی از این رقم جذب کند.
خدابخشی پیشنهاد داد: در بودجه سال 97، اعتبار مناسبی برای راه های روستایی و توسعه شهرک های صنعتی استان در نظر گرفته شود چراکه در حال حاضر زیرساخت های این شهرک ها متناسب با روند توسعه استان نیست.
وی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در شهرک صنعتی الیگودرز کمبود زمین برای سرمایه گذاری است و با توجه به قیمت روز افزون زمین، اجرای طرح های صنعتی در این شهرستان به تعویق می افتد.
وی بیان کرد: طرح انتقال آب قمرود خسارات بسیاری به معیشت کشاورزان منطقه وارد کرده و باید برای جبران بخشی از این خسارت ها بودجه ملی تخصیص یابد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باوجود اینکه برنامه ‌ریزی باید با واقعیت‌ ها منطبق باشد اما یکی از عیوب کار در فعالیت ها بی ‌توجهی به محل و چگونگی تامین منابع مورد نیاز است.
محمدرضا ملکشاهی راد افزود: باید سهم دولت و بخش خصوصی در برنامه توسعه استان لحاظ شود و برنامه اصلی مبنی بر ایجاد شغل باشد.
وی تاکید کرد: در معرفی 125 طرح کلیدی استان اشاره ای به تامین منابع مورد نظر نشده که این امر موجب عدم تحقق برنامه های پیش بینی شده می شود.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.