مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای بیش از 25 هزار هکتار آبخیزداری در شهرستان دورود خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک، کنترل سیل، رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی به مساحت 25 هزار و 980 هکتار در سطح شهرستان دورود در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سه حوزه آبخیز، دورود ، مروک و ژان اجرایی می‌شود، اضافه کرد : این طرح‌ها در قالب طرح بیولوژیکی و بیومکانیکی به صورت اجرای بندهای سنگی ملاتی و خاکی در مسیر سیلاب‌ها با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 150 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در حال اجراست.

نجفی با تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک لرستان، یادآور شد: توجه به عرصه‌های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری، ارتقا سطح دانش و بینش مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از پتانسیل همیاران طبیعت در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.