به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: لرستان، استانی با میزان بالای بیکاری و فقر است که باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات آن صورت گیرد.
وی اظهار کرد: مدیران خود باید به این باور برسند که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری کنند.
استاندار لرستان افزود: دولت در طرح اشتغال روستایی تسهیلات ارزان قمیت با نرخ سود 6 درصد در نظر گرفته و به تمام استان ها تعلق گرفته است که استان لرستان نیز باید برای جذب سهم خود نهایت تلاش خود را داشته باشد.
وی گفت: بخشی از این تسهیلات تاکنون جذب شده و مابقی باید تا تیرماه جذب شوند در غیر اینصورت این منابع به سایر استان ها داده خواهند شد.
استاندار لرستان افزود: در طرح اشتغال فراگیر حدود 60 درصد از سهمی که برای استان تخصیص یافته جذب شده است و برای جذب مابقی نیز باید برنامه ریزی شود.
وی یادآور شد: طرح مشاغل خانگی یکی از طرح ها و اقدامات دولت برای از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال است که در این طرح نیز تاکنون 60 درصد از سهم استان محقق شده است.
وی افزود: در این طرح افراد و متقاضیان بنا بر اولویت های مطرح شده می توانند میزان 50 میلیون ریال وام با بهره چهار درصد دریافت کنند.
استاندار لرستان گفت: به رغم تمام محدودیت های مالی کشور می توان با تلاش و پشتکار از این منابع استفاده کرد.
وی افزود: در این طرح تسهیلات به نیازمندان واقعی می رسند لذا برای استفاده از این تسهیلات باید اطلاع رسانی درستی انجام شود.
خادمی اظهار داشت: در طرح اشتغال فراگیر سه هزار و 598 طرح معرفی شده که تاکنون 493 طرح به تصویب رسیده است همچنین به تعداد 487 طرح سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده اند.
وی افزود: در انجام طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی باید نهایت تلاش برای جذب این اعتبارات صورت گیرد.
استاندار لرستان گفت: بانک های دولتی در اجرای این طرح ها باید نهایت همکاری را داشته باشند و با زمان بندی بتوانند تا پایان خرداد ماه تعهدات خود را انجام دهند.
وی افزود: حمایت از سرمایه گذار یکی از مهمترین اقداماتی است که مدیران لرستان باید انجام دهد و در همین راستا تمام موانع و مشکلات سر راه سرمایه گذاران باید رفع شوند.
وی گفت: اینکه در استان لرستان هنوز ساخت یک هتل تا 20 سال بلاتکلیف مانده است به هیچ وجه قابل قبول نیست و تمام دستگاه ها موظف به حمایت از سرمایه گذاران هستند.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.