فریدون خودنیا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، انرژی خورشیدی را فرصت مناسبی برای اشتغالزایی دانست و افزود: تولید برق یک چالش ملی بوده و با توجه به اینکه ماههای آینده خاموشی خواهیم داشت، وزارت نیرو شرایط مناسبی برای تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر و خرید تضمینی 20 ساله در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی هر نیروگاه خانگی 250 میلیون ریال و درآمد ماهانه هر واحد نیروگاهی 9 میلیون 760 هزار ریال برآورد شده است که این میزان، سالانه با توجه به رشد تورم، افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: شهرستان دلفان با پنج مگابایت کمبود تولید برق مواجه است که در صورت راه اندازی نیروگاههای خانگی، علاوه بر تولید این میزان، زمینه ایجاد یکهزار فرصت شغلی فراهم می شود.
خودنیا افزود: در حال حاضر با 125 نیروگاه خانگی در خرم آباد قرارداد بسته شده که از این تعداد 37 واحد به مرحله فروش برق رسیده اند.
وی با بیان اینکه سود راه اندازی نیروگاههای خانگی برق معادل 35 تا 40 درصد میزان سرمایه گذاری برآورد شده، بیان کرد: ضریب نفوذ برق در لرستان تقریبا 100 درصد و سرمایه گذاری در هر نقطه استان امکانپذیر است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.