به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری در دیدار با اهالی هنر و فرهنگ لرستان اظهار کرد: تنها نهادی که می‌تواند مانع از شکل گیری خلاء فرهنگی شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می‌تواند با سامان‌دهی برنامه های هنری، نقش مؤثری در جهت غنابخشی و بارورسازی فرهنگی جامعه‌ ایفا کند.
وی اضافه کرد: گرچه در سال های اخیر گسترش و رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی و پیوند مردم با دنیای بیرون، فرهنگ جمعیت شهرنشین را تحت تاثیر قرار داده اما مردم لرستان اکنون نیز با باور های دینی خود زندگی می کنند.
وی ادامه داد: مردم لرستان ارزش های قومی و قبیله ای خود را هنوز فراموش نکرده اند و بعد از این نیز این ارزش ها را با فرهنگ های بیگانه معامله نخواهند کرد.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: عدم توجه به فرهنگ و هنر می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد و استان را از لحاظ فرهنگی دچار آسیب کند.
بدری افزود: امروز در شهر های بزرگ با گسترش شبکه های اجتماعی، نسل جوان با مشاهده محصولات فرهنگی سعی در تقلید از رفتار و لباس بازیگران دارند و از این طریق، ناخواسته در گرم نگه‌داشتن بازار تجارتی مخرب کمک می‌کنند.
به گفته وی این وضعیت باعث می‌شود که جوانان خلاقیت و توانایی‌ خود را در جهت نوآوری و باروری ارزش‌های فرهنگی، به‌ طور کامل فراموش کنند و با ظاهر مبتذلی که شبکه های اینترنتی تبلیغ می کنند، آشنا شوند.
بدری با اشاره به اینکه در حال حاضر موسیقی محلی استان در رقابت شدید با سبک های جدید موسیقی، از نفس افتاده است، اظهار کرد: انجمن موسیقی استان می تواند در احیای موسیقی محلی استان نقش مهمی داشته باشد.،
وی همچنین گفت: هنر باید در خدمت اخلاق باشد و هنرمندان در دوره های نخست تشکیل جوامع انسانی، پاسدار ارزش های اخلاقی جامعه خود بوده اند در جامعه غیر اخلاقی رشد شخصیت انسان ها غیر ممکن است.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم و ناهنجاری های اجتماعی و قانون گریزی و فساد در سقوط اخلاقی جامعه و سیاست مداران قرار دارد، تصریح کرد: هرچقدر جامعه غیراخلاقی تر شد به همان میزان از مدار و دایره انسانیت فاصله می‌گیرد و در طول تاریخ ثابت شده که سقوط یک جامعه و انحطاط آن ناشی از بی توجهی و غفلت مسئولان و متولیان از مساله اخلاق و ارزش های دینی و ملی است.
رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای اگر از لحاظ اخلاق انسانی پایبندی وجود نداشته باشد، وقوع هر جرمی و ارتکاب هر نوع تخلفی و زیر پانهادن قانون و نادیده گرفتن عدالت یک امر طبیعی و عادی قلمداد خواهد شد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.