استاندار لرستان، اختصاص بودجه استانی به کارهای زیربنایی و بزرگ را اشتباه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: قبول داریم که مشکلات این دانشگاه زیاد بوده و الان هر دستگاهی با مشکلاتی مواجه است ولی چون دانشگاه فرهنگیان تازه تاسیس بوده این شرایط طبیعی و مشکلات آن بیشتر است.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم که این مشکلات حل شود و به شدت نیازمند کار سیستمی و هماهنگ هستیم.

خادمی بیان کرد: آموزش و پرورش مشکل دانشگاه فرهنگیان را متعلق به خودش می‌داند و عکس آن هم هست و همه باید کارهایی که روی زمین است را برداریم؛ نباید هر کسی بار خودش را از روی زمین بردارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش پیشرفت کند و دانشگاه فرهنگیان عقب بماند به درد نمی‌خورد و عکس این قضیه هم وجود دارد و هماهنگی در چنین مواردی لازم و یکی از فلسفه‌های این کار است و ما آماده‌ایم هر چه که در توان باشد، کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث بودجه گفت: بودجه‌ای که به استان اختصاص داده می‌شود، متعلق به دستگاه‌هایی بوده که از بودجه استانی استفاده می‌کنند، به عنوان مثال بودجه دانشگاه‌ها، دستگاه‌های نظامی و... ملی است و نباید روی بودجه استانی حساب کنند.

خادمی تأکید کرد: اگر بنای یک کار اساسی را روی بودجه استانی بگذاریم در بقیه امور به مشکل خواهیم خورد.

استاندار تصریح کرد: 40 میلیارد تومان از بودجه استانی را به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد اختصاص داده‌اند که کار اشتباهی بوده در حالی که فرودگاه، بودجه ملی دارد، به عنوان مثال در فارس 200 میلیارد تومان شرکت فرودگاه‌ها برای ساخت یک فرودگاه هزینه کرده ولی در لرستان از پول بخش‌های دیگر کاهش و به این طرح داده‌‌ایم.

وی گفت: دستگاه‌ها وظیفه دارند سهم خودشان را از منابع ملی بگیرند و در این زمینه کم‌کاری نکنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.