به گزارش ایرنا مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری کشور در این همایش گفت: خدمات و اقداماتی که برای رفاه و آسایش جامعه عشایری که بعد از انقلاب انجام شده به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و در بخش های مختلف آب، برق، بهداشت، تلفن و وسایل ارتباطی خدمات قابل توجهی به روستائیان و عشایر شده است.
سردار نصرت الله سیف با اشاره به برخی مشکلاتی که در زندگی های عشایری وجود دارد اظهار کرد: تمام اقتصاد عشایر در دام های آن هاست که در مواردی درگیر بیماری هایی هستند که اداره کل دامپزشکی بدون از دست دادن زمان باید به موقع داروی مورد نیاز را در اختیار عشایر قرار بدهد.
وی گفت: از محیط زیست می خواهیم سخت گیری های خود نسبت به عشایر را کم کند و از دستگاه قضائی نیز تقاضا می شود با توجه به زندگی و شیوه خاص زندگی عشایر سخت گیری های کمتری با آنها صورت گیرد.
سردار سیف با تاکید بر اینکه شیوه زندگی عشایری به دلیل سختی هایی که دارد در معرض تهدید است گفت: فرزندان عشایر حاضر به ادامه شیوه زندگی پدران خود نیستند در صورتیکه با رفع بخشی از مشکلات آنها می توان این مساله را مرتفع کرد.
مسئول بسیج جامعه عشایری با تاکید بر اینکه استان لرستان حتی نباید یک نفر بیکار داشته باشد گفت: هر کدام از شهرهای استان قابلیت این را دارد که به قطبی اقتصادی در زمینه ای خاص تبدیل شود اما باید تلاش و پشتکار در این زمینه داشت.
به گفته وی در زمینه بهداشت و درمان مناطق عشایری و دور افتاده با مشکلاتی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل هم اقداماتی انجام داد.
سردار سید ضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کشور نیز در این همایش گفت: در نظام جمهوری اسلامی عشایر بهترین سربازان اقتصاد مقاومتی هستند که بطور میانگین 2 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری در استان های مختلف 25 تا 45 درصد از پروتئین مورد نیاز کشور را تامین می کنند گفت: این افراد بدون هیچ گونه ابلاغیه، جلسه و هماهنگی بصورت خودکار کار ارزشمند تولید را انجام می دهند.
سردار حزنی افزود: در بحش اقتصاد مقاومتی اگر همه مسئولین همانند جامعه عشایری به وظایف و مسئولیت های خود عمل می کردند می توانستیم به اقتصاد مقاومتی مصداق عملی ببخشیم.
وی با اشاره به نقش عشایر در حفظ امنیت و نگهبانی از مرزهای کشور گفت: این اقدام عشایر را اگر با استفاده از نیروی نظامی انجام داده می شد بسیار باید هزینه صرف می کرد اما توسط جامعه عشایری عملا و به راحتی در حال انجام است.
سردار حزنی با تاکید بر اینکه یکی از امتیازات سپاه این است که از جنس مردم است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم و سپاه در کنار همدیگر در مقابل دنیا قرار داشتند اما با اتحاد پیروز شدند.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کشور افزود: در زمینه گیاهان دارویی این آمادگی وجود دارد تا بتوان با انعقاد قراردادهایی در این زمینه اقداماتی انجام داد تا بتوان بخشی از مشکل بیکاری را هم مرتفع ساخت.
سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان نیز گفت: سپاه از جنس قشر متوسط رو به پایین است و افتخار خود را در همین ساده زیستی خود می دانیم.
وی با یادآوری اینکه در زمان جنگ جهانی از مجموع 30 میلیون جمعیت کشور تعداد 10 میلیون نفر بر اثر گرسنگی و فقر و فلاکت جان خود را از دست دادند گفت: اکنون فقر مطلق در جامعه وجود ندارد اگر محرومیتی هم وجود دارد به دلیل بالا رفتن سطح سواد مردم ناشی از بالا رفتن توقع آنهاست.
در این همایش از جامعه تولید کننده بسیجی عشایری تجلیل شد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.