به گزارش ایرنا 18 اردیبهشت ماه درتقویم کشوربه عنوان روز بیمارهای خاص نامگذاری شده است.
محمد یکی از بیماران خاص بروجردی با اندامی نحیف، رنگی پریده و نگاهی پر از دلهره لب به سخن گشود، او با شنیدن بیماری سرطان احساس کرد که دنیا به آخر رسیده، روزها همچون شب برای او تیره شده اند.
آری محمد یکی از هزاران بیمارسرطانی است که طی این چند سال با این بیماری دست و پنجه نرم می کند او دخترچهار ساله ای دارد.
شغل کارگری، بیماری و هزینه های بالای درمان توانی برای محمد باقی نگذاشته است.
محمد می گوید مدام باید تحت درمان باشد و در این مدت خانواده ام کمک های مالی خود را از او دریغ نکرده اند ولی او در کنار این درمان خود باید هزینه های امرار معاش خانواده را نیز تامین کند.
محمد دیگر توانی برای حرف زدن ندارد و از همه می خواهد که به بیماران خاص توجه بیشتری داشته باشند.
مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان بروجرد پنج هزار بیمار خاص شامل بیماران سرطانی، ام اس، پروانه ای، دیابت، دیالیز، هموفیلی، اوتیسم و پیوندی وجود دارند و این آمار نیز درحال افزایش است.
فاطمه یاراحمدی با اشاره به اینکه هزینه دارو و درمان بیماران ام اس از سایربیماری های خاص بیشتراست، اظهار کرد: در بروجرد 400 به بیمار مبتلا به ام اس وجود دارد که باید به صورت مستمر تحت درمان باشند.
وی بیان کرد: در بروجرد چهار بیمار پروانه ای وجود دارد که هر ماه بیش از 40 میلیون ریال فقط هزینه درمان این بیماران می شود و تحت پوشش بیمه نیستند وباید هزینه های درمان را به صورت آزاد پرداخت نمایند.
به گفته وی 56 بیمار نیز در انتظار پیوند عضوهستند تا بتوانند از رنج بیماری رها شوند.
مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد اضافه کرد: از پنج هزار بیمار خاص این شهرستان حدود 800 بیمار تحت پوشش بیمه هستند و سایر بیماران هزینه های دارو درمان را به صورت آزاد پرداخت می کنند.
یاراحمدی ادامه داد: جشنواره غذا با هدف حمایت از بیماران خاص روز جمعه 21 اردیبهشت ماه در موزه تاریخی بروجرد واقع در خیابان صفا از ساعت 17 تا 20 برگزار می شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.