به گزارش ایرنا وحید منایی روز یکشنبه در سومین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان لرستان در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خدمات پس از فروش محصول یک ضرورت است و یکی از گام های لازم در جهت کیفی سازی محصولات می باشد.
وی افزود: با ارایه بهتر خدمات پس از فروش به مشتریان، میزان درجه سرمایه در بنگاه اقتصادی بیشتر خواهد شد اما متاسفانه یکی از مشکلات صنایع بحث خدمات پس از فروش است که باید از سوی مدیران واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از مصرف کنندگان در سال 1388تصویب شد، افزود: مدیران بنگاه های اقتصادی به ارایه خدمات پس از فروش و توجه به بازخورد نظر مشتریان بر محصولات به عنوان سرمایه باید توجه کنند.
وی اضافه کرد: در صورت ارایه خدمات با کیفیت بازارعرضه و تقاضا مناسب می شود و در این صورت مردم رویکردشان نسبت به کالای ایرانی تغییر می کند.

**ضرورت ایجاد کلاس های آموزشی توسط اتحادیه های صنوف در لرستان
معاون اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان نیز در جلسه گفت: روش اجرای حمایت از مصرف کنندگان سخت است اما به عنوان یک ضرورت محسوب می شود چرا که پس از خرید محصول، تعهد اخلاقی فروشندگان مهم است.
گودرز امیری بیان کرد: اتحادیه های صنوف مختلف برای نیروهای انسانی باید دوره های آموزشی برگزار کنند چراکه اخلاق مداری در فروش کالا شرط مهمی است.
وی با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی افزود: در این خصوص از سوی استانداری لرستان به ادارات برای خرید محصولات ایرانی بخشنامه شده اما باید محصولات با کیفیت عرضه شود تا توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی حفظ شود.
به گفته وی کالای های بی کیفیت نمی توانند در بازار رقابت کنند.
وی ادامه داد: باید بر تولید، کیفیت و خدمات پس از فروش کالا نظارت داشته باشیم و شعار حمایت از کالای ایرانی به تنهایی امکان پذیر نیست.

**حمایت از کالای ایرانی ضروری است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در ادامه گفت: حضور بخش خصوصی ضروری بوده و باید از نگاه ها و نظرات این بخش در تولید استفاده کنیم.
محمدرضا صفی خانی افزود: با توجه به شعار سال باید از تولیدات داخلی حمایت کرد و لازمه آن ورود بخش خصوصی است
به گفته وی اقتصاد کشور نیاز به تحرک جدی دارد و تولید با کیفیت کالا می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد و باید اعتماد مصرف کننده را جلب کرد.
وی به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: بهره وری یک اصل در تولید کالا است و در صورت بی توجهی به آن به هدف نخواهیم رسید.
وی همچنین بیان کرد: فرهنگ مصرف باید در خانواده ها آموزش داده شود چراکه می تواند بر تولید محصولات با کیفیت نقش داشته باشد.
در پایان این جلسه به شرکت زرین ظفر خرم آباد، شرکت بیمه آرمان خرم آباد، رستوران زعفران طلایی، صنایع فلزی پرچین، تولیدی پوشاک حمید، مجتمع گردشگری تالار افلاک، شرکت تعاونی مصرفی فرهنگیان دورود، شرکت شیمی فرآیند دیزل، شرکت پرسی گاز دورود و صنایع پزشکی بهداشتی افرند با اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان تقدیر شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.