به گزارش ایرنا پروفسور توماس اندرسون روز پنجشنبه در نخستین جشنواره بهره ‌وری لرستان در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرم آباد با بیان اینکه تحریم ها موانعی بر سر راه پیشرفت ایران بوده است ، اظهار کرد: ایران در بخش‌های مختلف پیشرفت ‌هایی داشته اما در بسیاری از بخش‌های دیگر نتوانسته جایگاه مناسبی داشته باشد که باید ریشه یابی شود.
به گفته وی ایران دارای منابع طبیعی بسیاری بوده و ثروتمند است اما وجود منابع طبیعی بسیار کشورها سبب بهتر شدن و رشد آن کشور نمی شود چرا که عواملی متعدد می تواند این منابع را از بین ببرد.
اندرسون ادامه داد: شاید اکنون قیمت نفت بالا باشد اما خیلی وقت است که تکیه کردن به منابع طبیعی کارایی ندارد، بنابراین در جهت بهره ‌وری در غیر از منابع طبیعی باید آموزش‌های لازم به جوانان ارائه شود.
وی بیان کرد: اکنون ایران در بحث آموزش رتبه 97 و در فناوری نیز رتبه 118 را دارا که باید مشکلات و موانع بررسی و برای حل آن چاره اندیشی کرد.
اندرسون تجارب دولت و حمایت از بخش خصوصی را از عوامل مهم در بهره وری دانست و افزود: دولت و اتاق بازرگانی باید باهم همکاری داشته باشند و بنابراین برای پیشرفت و بهبود همه نیروها باید تلاش کنند تا موانع مختلف برداشته شود.
به گزارش ایرنا ، هدف از برگزاری این جشنواره کمک به افزایش سطح رقابت پذیری سازمان ها و بنگاه های اقتصاد ایرانی و توسعه مفهوم رقابت پذیری در کشور است.
در پایان این مراسم از شرکت داروسازی اکسیر و کارخانه نساجی بروجرد، شرکت قند لرستان، شرکت آهکی صنعتی هیدراته، شرکت آریا گچ پلدختر، شرکت داروسازی دکتر جهانگیر، شرکت داروسازی زاگرس فارمد، کارخانه سیمان دورود، شرکت صنایع فروآلیاژ، شرکت فرم دهی فلزات نواندیشان دورود و شرکت همارشتن، دانا کاسیان، با اهدای لوح تقدیر شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.