به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس علیرضا کاکاوند اظهار کرد: خیلی از چاه‌های کشاورزی مجاز یا غیرمجاز در حریم چاه‌های آب شرب روستایی هستند و مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر غیرمجازها، چاه‌های مجاز هم بیشتر از ظرفیت و پروانه بهره‌برداری آب برداشت می‌کنند و روی آبدهی چاه‌های شرب روستایی و کاهش آن تأثیر می‌گذارند.

کاکاوند تصریح کرد: تا یک ماه آینده که آبیاری‌ها شروع می‌شوند، به علت نزدیکی چاه‌های کشاورزی با آب شرب در دشت خاوه نورآباد و برخی از مناطق دیگر، چاه‌های آب شرب با مشکل مواجه می‌شوند و برای تأمین آب کار سخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تأکید کرد: چون صاحبان چاه‌های کشاورزی به طور غیرمجاز و غیرقانونی بیشتر از حد پروانه بهره‌برداری برداشت می‌کنند، آب‌دهی چاه‌های شرب پایین می‌رود و کاهش پیدا می‌کنند و مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: ما کشور نیمه‌خشک و تقریباً خشک هستیم و کمتر از "یک‌سوم" بارندگی دنیا را داریم اما مصرف ما دو تا سه برابر آن است.

کاکاوند یادآور شد: مصرف آب روستایی در لرستان دو برابر میانگین کشور است که باید آن را با رعایت الگوی مصرف و استفاده نکردن‌های غیرمجاز کاهش دهیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 917185
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.