نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: با احداث سد ده پهلوان شاهد انقلاب بزرگی در بخش آب و کشاورزی شهرستان دلفا و منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از لرستان، علی رستمیان با اشاره به وضعیت سد ده پهلوان دلفان اظهار داشت: سد ده پهلوان نمونه‌ای مستند از اطلاعات نداشتن کافی مدیران پیشین آب منطقه‌ای لرستان بوده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان اینکه در زمینه به‌روز کردن تخصیص آب این سد مشکلات زیادی ایجاد شد که مسئولان استان تلاش زیادی برای این موضوع انجام دادند، افزود: مطالعات اولیه این سد 12 سال پیش انجام شده و حدود 80 میلیون متر مکعب برای آب شرب و کشاورزی مجوز گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 به بعد تخصیص آب این سد تمدید نشده و از سوی وزارت نیرو خاتمه یافته، عنوان کرد: این مجوز در سال‌های بعد می‌بایست به‌روز رسانی و تمدید می‌شد اما متاسفانه مسئولان وقت امور آب لرستان کوتاهی کردند و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده برای تخصیص مجدد آب، وزیر نیرو در نامه‌ای تند خطاب به بنده اعلام کرد امور آب وقت استان برای این امر به موقع عمل نکرده و نمی‌توانیم به آن اعتبار تخصیص دهیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به اینکه پس از این نامه وزیر مذاکرات و پیگیری‌های فراوانی با معاون رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و معاونان وزیر داشتیم، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی و همکاری استاندار لرستان توانستیم سد ده پهلوان را در سال 97 کد دار کرده و برای احداث آن بودجه ملی بگیریم.

رستمیان گفت: بدون شک با احداث سد ده پهلوان شاهد انقلاب بزرگی در بخش آب و کشاورزی شهرستان دلفان و منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.