به گزارش ایرنا چنگیز ابراهیمی روز دوشنه در نشست فصلی روسای مکانیزاسیون استان های غرب کشور در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: امروزه بخش عمده کشاورزی استان سنتی بوده که در دنیای پیشرفته قابل قبول نیست.
وی افزود: مکانیزاسیون یکی از مولفه های تاثیرگذار در تولید محصولات از نظر کمی و کیفی است و یکی از مشکلات عمده کشاورزان استان مکانیزاسیون می باشد.
به گفته وی در زمینه مکانیزاسیون از کشورهای پیشرفته سال ها عقب مانده ایم و اگر دنیا پیشرفت کرده است فرآیند تولیداتشان بصورت مکانیزاسون می باشد.
وی ادامه داد: برهمین اساس وزارت جهادکشاورزی بخش های مختلف کشور را که از نظر آب و هوایی شرایط یکسانی دارند را گروه بندی کرده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: تهیه ماشین آلات مناسب برای برداشت محصولات، سوخت ماشین آلات و پلاک گذاری ماشین آلات همچنین سایر مواردی که در بهبود تولید موثر است در نشست های فصلی روسای مکانیزاسیون غرب کشور، نتیجه گیری می شود.
800هزار هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد که 200هزار هکتار آبی و 600هزار هکتار دیگر آن دیم است.
نشست یکروزه فصلی روسای مکانیزاسیون غرب کشور با حضور نمایندگان از استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان در خرم آباد برگزار شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.